info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

بوستر پمپ آتش نشانی

محصولات بوستر پمپ آتش نشانی

محصولات بوستر پمپ آتش نشانی
محصولات بوستر پمپ آتش نشانی
محصولات بوستر پمپ آتش نشانی
محصولات بوستر پمپ آتش نشانی

همین الان انواع بوستر پمپ آتش نشانی را با قیمت استثنایی سفارش دهید

بوستر پمپ آتش نشانی

با بهترین کیفیت و قیمت

بوستر پمپ یکی از پرکاربردترین تجهیزات آتش نشانی می باشد که از سمت شهرداری نصب آن برای هر ساختمان و آپارتمانی ضروری شده است. انتخاب یک بوستر پمپ آتش نشانی با کیفیت خوب و کارایی بالا بسیار ضروری است. پس برای خرید بوستر پمپ آتشنشانی با ما تماس بگیرید.
بوستر پمپ آتش نشانی

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

در طراحی ساختمان و تامین تجهیزات جهت برقراری امنیت، تجهیزات اطفا حریق بسیار ضروری هستند. بوستر پمپ آتش نشانی یکی از همین تجهیزات اطفا ضروری حریق است. تامین آب لازم برای سیستم اطفا توسط این پمپ ها انجام می شود. البته این تامین آب باید با فشار مناسب باشد که آن هم از طریق همین بوستر های پمپ قابل تنظیم است. در واقع می توان گفت مهم ترین وظیفه ی بوستر پمپ های آتش نشانی، تامین آب و فشار مناسب آن برای سیستم های اطفا حریق است. میزان فشار توسط مهندسان براساس استانداردها و اصول تنظیم می شود.

این بوسترها باید دارای دو پمپ باشند که یک پمپ به صورت استندبای است و در صورت خراب شدن پمپ دیگر، مورد استفاده قرار می گیرد. البته در ایران به جای استفاده از بوستر آتش نشانی از بوستر پمپ آب معمولی استفاده می شود که کار استانداردی نیست و اصلا پیشنهاد نمی شود.

همین الان انواع بوستر پمپ آتش نشانی را با قیمت استثنایی سفارش دهید

انواع بوستر پمپ آتش نشانی

بوستر پمپ دور ثابت

در بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت پرشر سوئیچ مورد استفاده قرار می‌گیرد و از منبع دیافراگمی و جوکی پمپ استفاده می‌شود. به طور کلی اکثر بوستر پمپ‌های آتش نشانی به صورت دور ثابت و از نوع سانتریفیوژ یا همان گریز از مرکز ساخته می‌شوند و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

بوستر پمپ‌های دور متغیر

با استفاده از تکنولوژی های جدید و به روز در بوستر پمپ دور متغیر ، قابلیت تنظیم سرعت گردش پمپ با استفاده از اینورتر های تابلو فرمان را دارد. از معایب آن میتوان به شروع به کار و استارت ناگهانی آن اشاره کرد که میتواند باعث لرزش و صدای بیشتر و کاهش طول عمر مفید آنها شود.

بوستر پمپ‌ آتش نشانی حرکتی

بوستر پمپ آتشنشانی حرکتی که به آن گریز از مرکز هم می گویند، توسط پروانه ای که در آن تعبیه شده است انرژی جنبشی تولید می کند و انرژی که تولید می شود را به ترم فشاری تبدیل می کند. این بوستر ها از بخش های پروانه، لوله مکش و دهش، کوپلینگ محل اتصال و الکتروموتور تشکیل شدند.

بوستر پمپ‌های زمینی

از دیگر انواع بوستر آتش نشانی، نوع زمینی آن است. این بوستر اغلب در افزایش فشار مانند آبرسانی در تجهیزات استفاده می شود و همچنین در هوای مطبوع نیز کارآمد است. این بوستر پمپ آتشنشانی توسط شاسی که از جنس چدن خاکستری است به زمین متصل می شوند.

اطلاعات بیشتر در خصوص انواع بوستر پمپ آتش نشانی

فهرست مطالب

بوستر پمپ دور ثابت

یکی از موارد مهم در آپارتمان ها و خانه های چند طبقه، آبرسانی با فشار مناسب است. این آبرسانی توسط بوستر پمپ آب تامین می شود. بوستر پمپ آب با افزایش فشار و گردش منظم، آب کافی را در لوله ها تامین می کند. اگر این میزان افزایش فشار بخواهیم ثابت و مشخص باشد، از این بوستر استفاده می شود.  برای جلوگیری از نوسانات فشار آب، استفاده از این پمپ کارآمد است. در شرایط ویژه ای مانند آتش نشانی که نیازمند آب پرفشار است از این بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت استفاده می شود.

از جمله مزایا اصلی این بوستر می توان به : جلوگیری از نوسانات آب، افزایش فشار آب، ثبوت فشار آب و استفاده در اطفا حریق است.

بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت

بوستر پمپ دور متغییر

در این نوع از بوستر امکان تعیین فشار آب به صورت برنامه ریزی شده را فراهم کند که طبق الگوی مصرفی آب قابل تنظیم است. نحوه ی عملکرد و ساختار این پمپ به این صورت است که یک کنترلر در درون فرمان بوستر تعبیه شده است که فشار مورد نیاز در سیستم را تامین می کند. 

مزایای این بوستر:

  • ثابت ماندن فشار آب
  • کاهش هزینه ها در خصوص نگهداری
  • کاهش هزینه برق
  • حذف شدن جریان های اضافی نسبت به بوستر ثابت
  • کاهش و بهینه سازی فضای اشغالی

مزایای بوستر پمپ دور متغیر نسبت به دور ثابت

کاربردهای بوستر پمپ آتش نشانی

کاربردهای بوستر پمپ آتش نشانی

مزارع و مراتع

کاربردهای بوستر پمپ آتش نشانی

زمین های کشاورزی

کاربردهای بوستر پمپ آتش نشانی

انواع ساختمان ها

کاربردهای بوستر پمپ آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی

کاربردهای بوستر پمپ آتش نشانی

مراکز صنعتی و کارخانه ها

ویژگی های بوستر پمپ آتش نشانی

1- پمپ آتش نشانی  اول باید فشار لازم جهت تامین آب مورد نیاز سیستم آتش نشانی را داشته باشد.

2- دستورات قطع و وصل جریان آب ورودی و خروجی یکنواختی داشته باشد.

3- سیستم باید از روشن بودن بی جهت پمپ جلوگیری نماید.

4- پمپ به صورت اتوماتیک وار قطع و وصل شود.

5- بدونه سرو صدا خاموش و روشن شود.

اجزاء تشکیل‌ دهنده بوستر پمپ آتش نشانی

پمپ آب

پمپ آب تشکیل شده از یک پمپ و لوازم اتوماتیک و به صورت سنتی نصب شده است. بوستر پمپ آب را میتوان با وسیله ای به نام اینورتر دور پمپ ها را تغییر داد که باعث کاهش استهلاک و صدا میشود.

تابلو فرمان

تابلو فرمان بوستر پمپ برای سیستم های آب رسانی و یا برای سیستم های آتش نشانی و ایمنی تعبیه می شود. بنابراین در طراحی یک بوستر پمپ هدف از ایجاد مدار فرمان بوستر پمپ باید مشخص باشد.

شیر یکطرفه

شیر یکطرفه دروازه ای عموما در مسیرهای افقی عملکرد بهتری دارد ولی شیر یکطرفه سوپاپی در مسیر عمودی و هم در مسیر افقی نقش مشابهی دارد پس بهتر است در از شیر یکطرفه سوپاپی استفاده شود.

شاسی

برای استقرا و ثابت نگهداشتن الکتروپمپ/دیزل پمپ ها، جوکی پمپ،کلکتورها، شیرها و… در کنار یکدیگر و با موقعیت‌های از پیش تعیین شده از شاسی استفاده می‌ شود. جنس آن معمولا فولاد می‌باشد.

مانومتر

این دستگاه جهت اندازه گیری فشار بکار می رود. در واقع دستگاه مانومتر فشار سنجی است که با آن فشار گاز محبوس در یک ظرف را اندازه گیری می کنند.

لرزه‌گیر

لرزه گیر برای مهار ارتعاش و لرزش به کار برده می شود که برای مهار انبساط و انقباض لوله ناشی از تغییرات دما از اتصال آکاردئونی استفاده می شود.

مهره ها

اتصال قاب پشت جعبه و درب و فریم بوسیله پیچ و مهره‌ که برای جلوگیری از ضرب خوردگی و آسیب دیدن درب استفاده می شود.

سنسور فشار

در هر بوستر پمپ ، یک سنسور فشار جای گذاری و طراحی شده که که همانطور که از نام آن پیداست کار تنظیم فشار را انجام می شود.

تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ چیست؟

یکی از ابهامات اصلی در خصوص نحوه ی کار و تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ آب است. این دو نوع وسیله ساختار کالا متفاوتی دارند و عملکرد آنها نیز متفاوت است. پمپ آب در تمامی ساختمان های مسکونی و اداری وجود دارد. این دستگاه فشار آب را برای جریان در لوله ها تنظیم می کند و وظیفه ی آب رسانی به طبقات را برعهده دارد. این دستگاه ساختار ساده ای دارد و ساده ترین وسیله برای انتقال آب است. اما تفاوت پمپ آب و بوستر پمپ در چیست؟ در صورتی که طبقات ساختمان بسیار زیاد باشد و یا متراژ کارخانه ها بالا باشد و فشار آب برای انتقال کاش یابد، پمپ جوابگوی این انتقال نیست. در واقع پمپ ها تا یک حدی ظرفیت دارند و برای تقویت فشار آب از بوستر استفاده می شود.حال اگر از فشار آب برای خاموش کردن آتش و برای آتش نشانی استفاده شود، بوستر پمپ آتش نشانی کارایی خواهد داشت. 

اصول و استاندارد طراحی بوستر پمپ آتش نشانی

 

یکی از نکاتی مهمی که در طراحی بوستر آتش نشانی باید در نظر گرفت، میزان آب مورد نیاز و فشار آن است. در ساختمان های اداری و مسکونی برای سیستم اطفا حریق از جعبه آتش نشانی و هوزریل استفاده می شود. هر هوزریل حداکثر در هر دقیقه 30 متر مکعب آب را مصرف می کند که توانایی پوشش 800 متر مربع آب را دارد. برای بیشتر شدن این مقدار ار جعبه آتش نشانی استفاده می شود. بر اساس استانداردای در خصوص امنیت در آتش نشانی برای احتمال وقوع دو آتش سوزی از دو هوزریل و دو جعبه آتش نشانی استفاده می شود. پیشنهادی که می شود برای تقویت فشار آب این است که علاوه بر بوستر از منبع تحت فشار نیز استفاده شود.

قیمت بوستر پمپ آتش نشانی

تعیین قیمت برای انواع بوستر پمپ کار آسانی نیست. زیرا این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد که همگی با هم قیمت را تعیین می کنند. درواقع می توان گفت تمامی لیست تجهیزات آتش نشانی این ویژگی را در تعیین قیمت دارند. این عوامل تاثیرگذار شامل : برند بوستر، کیفیت شیرآلات و اتصالات، کیفیت مونتاژ کلکتور و پمپ ها، میزان کارکرد و کارایی بوستر، توان و قدرت الکتروپمپ ها، اصالت و توان مدار فرمان، کیفیت تابلو برق و .. می شوند. تاسیسات پارسا ارائه دهنده انواع تجهیزات در خصوص آتش نشانی همواره تلاش در ارائه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب را دارد. برای استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

در مصارف صنعتی و آبرسانی در ساختمان های مسکونی قابل استفاده می باشد.

معمولا در مناطقی که شبکه آب شهری توانایی لازم برای تامین آب مورد نیاز با فشار قوی را برای سیستم اطفاء حریق نداشته باشد از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. 

وظیفه اصلی بوستر پمپ آتش نشانی تامین فشار آب مورد نیاز تجهیزات اطفا حریق می باشد.

بوستر پمپ آب دور ثابت برای سیستم های آبرسانی، آبیاری صنعتی، آبیاری فضای سبز و پر کردن مخازن میتواند استفاده کرد.

تنظیم سرعت گردش پمپ با استفاده از اینورتر های تابلو فرمان را  انجام میدهد.

انواع بوستر پمپ

منظور از بوستر پمپ آتش نشانی چیست ؟ بوستر پمپ به مجموعه از پمپ ها گفته می شود به پشت سر هم و به شکل موازی نصب می شوند. این مجموعه از پمپ ها قدرت بیشتری دارند و می توانند فشار سیالات را افزایش دهند و از نوسانات جلوگیری کنند. در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که بوستر پمپ آتش نشانی چیست و چه کاربردی دارد؟

بوستر پمپ آتش نشانی

بهترین کاربرد بوستر پمپ آتش نشانی چیست ؟ بوستر پمپ ها یک تفاوت عمده با پمپ های معمولی دارند. هنگامی که یک عدد پمپ در ساختمان استفاده می کنیم با مشکلاتی نظیر افت فشار آب و نوسان در آن مواجه هستیم. این موضوع در ساختمان های مرتفع پررنگ تر است. به همین دلیل طبق قانونی که اخیرا وضع شده تمام ساختمان های نوساز باید به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات از بوستر پمپ آتش نشانی استفاده کنند. بوستر پمپ ها تعدادی پمپ هستند به شکل موازی در کنار یکدیگر نصب می شوند و وظیفه افزایش فشار سیالات و جلوگیری از نوسان آن را بر عهده دارند. بوستر پمپ آتش نشانی دارای فشار اسمی معادل 120 الی 140 درصد در نرخ جریان صفر می باشند.

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

کاربردهای بوستر پمپ آتش نشانی چیست ؟

بوستر پمپ ها کاربردهای مختلفی دارند. علاوه بر نصب در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری می توان آن ها را در هنگام عملیات آتش نشانی نیز مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل از آن ها به نام یکی از تجهیزات آتش نشانی نیز یاد می شود. همچنین در صنعت کشاورزی و آبیاری نیز کاربرد دارند. هد و دبی آب به عنوان دو مولفه برای محاسبه میزان آب عبوری محسوب می شوند. بدین منظور در اماکنی که به هیدرانت های اطفا حریق مجهز هستند باید بوستر پمپ هایی نصب شود که دارای حداقل 500 گالن در دقیقه باشند. در طراحی و محاسبه یک بوستر پمپ باید حتما میزان و فشار مورد نیاز تعیین شود.

انواع بوستر پمپ آتش نشانی از نظر ساختار

بوستر پمپ های آتش نشانی از دو نوع ساده و جوکی دار برخوردار می باشند. در بوستر پمپ های ساده از دو یا چند الکتروپمپ اصلی استفاده می شود. این الکتروپمپ ها دارای مشخصات یکسانی هستند. اما مدل های جوکی دار که الکتروپمپ پیشرو دارند از یک جاکی یا چند الکتروپمپ اصلی استفاده می کنند. لازم به ذکر است ظرفیت الکتروپمپ پیشرو از الکتروپمپ ساده کمتر است اما فشار مناسبی دارد.

انواع بوستر پمپ آتش نشانی از نظر کارایی

دور ثابت

معمولا در ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه مشکلاتی مانند انتقال آب به طبقات بالاتر وجود دارد. این مشکل با نصب یک بوستر پمپ به راحتی حل می شود. این تجهیزات قادرند فشار آب را افزایش دهند و میزان دلخواه آب را در لوله ها به گردش درآورند. هنگامی که بخواهیم فشار آب را به یک میزان مشخص افزایش دهیم از بوستر پمپ های دور ثابت استفاده می کنیم. قطعا ثابت نگه داشتن فشار آب در هنگام توزیع، یکی از نیازهای ساکنین در ساختمان می باشد. بوستر پمپ های ثابت با دارا بودن یک فشار سنج قادر هستند آب خروجی را تنظیم کنند و در انتها فشار آب را ثابت نگه دارند.

از مزایای بوستر پمپ های دور ثابت می توان به جلوگیری از نوسانات آب، ثابت نگه داشتن فشار آب، مناسب برای اطفا حریق، ذخیره آب در منبع، ایجاد جریان پرفشار اشاره کرد. این بوستر پمپ ها نه تنها در مصارف خانگی بلکه در صنعت کشاورزی و آتش نشانی نیز کاربرد دارند.

دور متغیر

منظور از دور متغیر در بوستر پمپ آتش نشانی چیست ؟ بوستر پمپ های دور متغیر از نظر شیوه و عملکرد با دور ثابت متفاوت می باشند. این دستگاه به شکلی طراحی شده که قادر به برنامه ریزی به حالت های گوناگون می باشد و بر این اساس، الگوی مصرف آب را تنظیم می کند. استفاده از این فناوری و تکنولوژی باعث شده که یک کنترلر درون آن تعبیه شود و به وسیله آن فشار مورد نیاز برای سیستم تنظیم شود. اگر میزان فشار خروجی از بوستر پمپ پایین باشد بخشی به نام سوئیچ ترانسمیتر فرمان کنترل را صادر می کند و پس از آن شاهد افزایش فرکانس های اینورتر و خروجی فشار آب خواهیم بود.

 از مزایای استفاده از بوستر پمپ دور متغیر این است که هزینه های سرویس و نگهداری آن به شدت کمتر از دور ثابت می باشد و فشار آب همچنان ثابت خواهد بود. علاوه بر آن هزینه مصرف برق کاهش پیدا می کند. در بوستر پمپ های دور ثابت شاهد عدم حذف جریان اضافه بودیم اما در دور متغیر جریان اضافه حذف می شود. در بوستر پمپ های دور متغیر، منبع حذف شده و به همین دلیل فضای کمتری اشغال می کند.

قیمت بوستر پمپ آتش نشانی

پس از آنکه گفتیم بوستر پمپ آتش نشانی چیست نوبت به این می رسد که اشاره ای به قیمت آن داشته باشیم. قطعا پارامترهای زیادی در قیمت گذاری آن دخیل می باشد که می توان به کیفیت اتصالات و شیرآلات اشاره کرد. علاوه بر آن نوع بوستر پمپ ( دور ثابت یا دور متغیر) ، اصالت مدار فرمان، توان و قدرت الکتروپمپ، کیفیت تابلو برق، کلکتورها و … اشاره کرد. به منظور تهیه انواع تجهیزات آتش نشانی می توانید به سراغ محصولات وب سایت تاسیسات پارسا بروید. در این وب سایت می توانید سایر تجهیزات از جمله تجهیزات استخر مانند مبدل حرارتی، فیلتراسیون، اسکیمر، دستگاه کلرزن و … را نیز تهیه کنید. به منظور اطمینان از انتخاب خود می توانید قبل از خرید با تیم مشاوره این سایت در تماس باشید.

چه ساختمان هایی به بوستر پمپ آتش نشانی نیاز دارند؟

برای ساختمان هایی که طبق ضوابط سازمان آتش نشانی نیاز به رعایت دستورالعمل های آتش نشانی باشد، لازم است از تجهیزات آتش نشانی که مهم ترین آن بوستر است استفاده کنند. این ساختمان ها شامل ساختمان هایی مسکونی با 6 طبقه روی همکف و یا بیشتر، در برخی موارد ساختمان های مسکونی با 5 طبقه روی همکف و ساختمان های تجاری و اداری با 2 طبقه بر روی همکف و یا بیشتر می شود. این ساختمان ها با اخذ تاییدیه ی سازمان آتش نشانی در زمان وقوع حادثه آتش سوزی ایمن هستند و با نصب تجهیزات باکیفیت مناسب امنیت را تضمین می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader