info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

تجهیزات آتش نشانی

انواع تجهیزات آتش نشانی

قرقره شلنگ آتش نشانی

قرقره شلنگ آتش نشانی

شلنگ آتش نشانی

شلنگ آتش نشانی

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی

نازل آتش نشانی

نازل آتش نشانی

جلیقه آتش نشانی

جلیقه آتش نشانی

همین الان انواع تجهیزات آتش نشانی را با قیمت استثنایی سفارش دهید

تجهیزات آتش نشانی
با بهترین کیفیت و قیمت مناسب

ایمنی افراد در مقابل خطرات ناشی از آتش سوزی، شناخت و استفاده صحیح از تجهیزات آتش نشانی استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. ما باکیفیت ترین وسایل آتش نشانی و امداد و نجات را در مدل های متنوع با قیمت های مناسب به تمامی شهرهای ایران ارسال می کنیم. در این بخش کلیه محصولات مربوط به وسایل آتش نشانی می باشد .

تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی به چه معناست؟

تجهیزات آتش نشانی تجهیزاتی هستند که برای خاموش کردن آتش یا محافظت از آتش نشان در برابر آتش استفاده میشود.
لیست تجهیزات آتش نشانی نه تنها شامل شلنگ های آتش نشانی ، کپسول های آتش نشانی، ابزارها و خودرو ها می شود، بلکه لباس های حفاظتی مقاوم در برابر آتش، دستکش های مقاوم در برابر آتش، ماسک ها و تجهیزات ارتباطی را نیز شامل می شود.

وسایل آتش نشانی

مانیتور آتش نشانی

مانیتورها یکی از انواع لوازم آتش نشانی هستند که از نظر نصب به دو صورت زمینی و نصب بر روی خودرو می باشند

شیرهای آتش نشانی

از این شیر های آتش نشانی برای نگه داشتن آب ، هدایت آب در داخل شلنگ و یا سایر تجهیزات آتشنشانی استفاده می شود

نازل ها

از نازل ها برای هدایت آب یا کف بر روی آتش استفاده می شوند و با توجه به نوع نیاز در استفاده ، طراحی و ساخته می شوند.

دستگاه های کف ساز

بعضی مواقع برای مهار آتش نیاز است که از فوم یا کف استفاده شود بنابراین در تجهیزات آتش نشانی نیاز به وجود دستگاه های کف ساز دارید.

اتصالات آتش نشانی

تمامی تجهیزات آتش نشانی برای اتصال راحت تر به یکدیگر نیاز به واسطه دارند.این اتصالات در انواع طرح ها و جنس های مختلف ساخته می شود

تجهیزات آتش نشانی فردی

کلاه ایمنی

لباس کار 

کفش ایمنی

ماسک اکسیژن

دستکش ایمنی

عینک ایمنی

همین الان انواع وسایل آتش نشانی را با قیمت استثنایی سفارش دهید

انواع خودرهای آتش نشانی

خودروهای آتش نشانی از دیگر وسایل لیست تجهیزات آتش نشانی می باشند که دارای تنوع زیاد و ویژگی های خاص هستند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

خودرو پیشرو آتش نشانی

یکی از سنگین ترین ماشین های آتش نشانی در ایستگاه حریق می باشد. تجهیزات این ماشین آتش نشانی شامل مخزن آب ، پمپ آتش نشانی ، انواع تجهیزات هیدرولیکی نجات ، انواع تجهیزات آبرسانی آتش نشانی و … می باشد.

عکس وسایل آتش نشانی
تجهیزات آتش نشانی

خودرو پسرو آتش نشانی

این ماشین یکی از ماشین های سنگین ایستگاه حریق تک منظوره  از وسایل آتش نشانی مهم می باشد و به دلیل دارا بودن یک کابین گنجایش مخزن آب آن از ماشین پیشرو بیشتر است و در عملیات اطفاء حریق آب مورد نیاز را تامین می کند. لوازم این ماشین آتش نشانی شامل مخزن آب، پمپ و سایر تجهیزات آبرسانی می باشد.

خودرو آتش نشانی حامل نردبان

این خودروها برای انجام عملیات آتش نشانی امداد و نجات در ارتفاعات ساخته شده اند.این خودرو شامل بالابر هیدرولیکی  که بر روی آن نصب شده است.تجهیزاتی که خودرو دارد عبارت اند از:  سبد حمل افراد، مانیتور ثابت ، برانکارد و…دارند. نردبان ها دارای انواع سبک کم ارتفاع، متوسط و بلند ساخته شد ه اند. در کل معمولا مدل  ۳۲ و ۵۲ متری آنها کاربرد بیشتری دارد.

تجهیزات آتش نشانی

لیست تجهیزات آتش نشانی

انواع وسایل آتش نشانی برای حفظ امینت بسیار مهم هستند. حال برخی از این وسایل در ساختمان ها از قبل تعبیه شده اند و وجود دارند و برخی وسایل مورد نیاز ماشین های آتش نشانی و یا افراد آتشنشان است. در ادامه با لیست تجهیزات آتش نشانی ضروری بیشتر آشنا می شویم. 

تجهیزات ساختمانیتجهیزات فردی
کپسول آتش نشانیدستکش
شیر و شلنگ آب  عینک
بوستر پمپلباس ایمنی
سیستم اطفا حریق  کفش ایمنی
سیستم اعلام حریق نقاب

سیستم اطفا حریق که یکی از مهم ترین وسایل در لیست تجهیزات آتش نشانی است، سیستمی است که در منازل و ساختمان ها نصب می شود و کاملا هوشمند است. روش کار این سیستم به این صورت است که اگر دمای هوا از حدی بالاتر رود، به صورت خودکار اسپرینکلر آب می پاشد و آتش را خاموش می کند.

سیستم اعلام حریق نیز از دیگر سیستم های مهم است که بر سقف ساختمان نصب می شود. این سیستم با دریافت علاماتی از آتش سوزی مانند حرارت، نور، گرما، دود و … شروع به آلارم زدن می کند تا افراد حاضر در ساختمان هر چه زود تر ساختمان را ترک کنند و از طرفی هم به آتش نشانی متصل است و آنها را از وقوع آتش خبردار می کند.

همچنین لیست تجهیزات آتش نشانی شامل تجهیزات برای مراکز آتش نشانی نیز می شود. برای مراکز شامل مراکز امداد، پشتیبانی و مراکز حریق. این تجهیزات آتش نشانی برای خودروها و ماشین های آتش نشانی نیز استفاده می شود.

کپسول های آتش نشانی

یکی از رایج ترین وسایل آتش نشانی، کپسول های آتش نشانی است. این کپسول ها در بیشتر اماکن مانند اماکن مسکونی، تجاری، منازل، مدارس و ادارات موجود است و نحوه ی استفاده از این کپسول ها نیز بسیار مهم است. انواع مختلف کپسول های آتش نشانی شامل : کپسول های پودر و گاز که رایج ترین نوع آنها است. کپسول های آب و گاز که برای خاموش کردن کاغذ و چوب استفاده می شود. کپسول های بایوفوم که فناوری جدیدی هستند و با محیط زیست سازگار هستند. کپسول های دی اکسید کربن که برای خاموش کردن دستگاه های الکتریکی کاربرد دارند.

تجهیزات آتش نشانی صنعتی

خودرو لوله کشی : در عملیات آتش نشانی سبک و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد که دارای لوازم مختلفی برای آب رسانی می باشد.

خودرو تانکر آب: در عملیات سنگین و بزرگ از خودرو تانکر آب استفاده می شود که یکی از انواع لوازم آتش نشانی مهم است که معمولا ظرفیت بسیار بالایی دارد و در آتش سوزی های بزرگ استفاده می شود.

خودروی نجات : در عملیات حریق و نجات از آن استفاده می شود که دارای تجهیزات سبک و تخصصی است که برای نجات افراد و حادثه ها استفاده می شود.

شیر هیدرانت  : شیر آتش نشانی معمولا در کنار پیاده رو ها و خیابان ها استفاده می شود که از آب موجود در آن می توان در آتش سوزی ها استفاده کرد.

تجهیزات کمک های اولیه

آتش سوزی قابل پیش بینی نیستن ماشین های آتش نشانی تجهیزات کمک های اولیه برای افراد آسیب دیده  دارند از جمله دستگاهای تنفسی ، اره برقی و… این تجهیزات در مقابل انفجار و یا افرادی که درآتش سوزی محاصره شدن و دچار تنگی نفس میشوند ،بسیار ضروری است.

مهمترین مزیت‌های ماشین آتش نشانی مجهز بودن به یک نردبان بزرگ است. این تجهیزات تخصصی برای آتش ساختمان‌های بلند که امروزه شهر گسترش پیداکرده با برج ها و ساختمان‌های بلند  دارا بودن این نردبان های بلند درون ماشین های آتش نشانی میتواند به سرعت به طبقات بالای ساختمان ها دسترسی پیدا کنند؛ تا افرادی که در طبقات بالای ساختمان دچار آتش سوزی شده اند نجات داد.

شلنگ آتش نشانی

قرقرهای شلنگ آتش نشانی  سیستم اطفاء حریق باید شامل یک حلقه شلنگ آتش نشانی باشد. حلقه های شلنگ برای مقابله با آتش سوزی های کلاس A که شامل مواد: کاغذ ، چوب ، لاستیک وغیره… طراحی شده است میباشد. این وسایل آتش نشانی ، آب را بر روی شعله می پاشد و آتش را از بین میبرد. 

جعبه آتش نشانی

یکی دیگر از وسایل آتش نشانی ، جعبه آتش نشانی است. جعبه آتش نشانی باید طوری باشد که همه وسایل داخل جعبه جا شوند. بسیار آسان باز شود، بدون قفل، وسایل داخل علامت گذاری، ضخامت جعبه 1 میلیمتر و بهترست به رنگ قرمز باشد. این جعبه ها باید در جایی نصب شوند که در دسترس باشند و به آسانی دیده شوند. در جعبه آتش نشانی انواع وسایل آتش نشانی شامل شلنگ، جعبه کمک های اولیه و دیگر وسایل گذاشته می شود. 

خودرو حوادث ویژه

این خودرو ها  ازنظر شکل ظاهری شبیه به خودروهای معمولی آتش نشانی هستند؛ ولی فاقد آب و کف هستند  انواع و اقسام وسایل و تجهیزات نجات در مواقع تصادفات رانندگی و سوانح جاده ای، ریزش آوار، وقوع سیل و… برای کمک به افراد درگیر، استفاده قرار بگیرند.

خودروهای نجات دارای تنوع و کاربرد های مختلف  تولید شده اند. در خودروی حوادث ویژه انواع لباس حفاظتی، وسایل تشخیص نوع مواد خطرناک جای گرفته شده است.

سیستم اطفای غیرخودکار و خودکار

سیستم اطفا حریق که در دسته ی تجهیزات آتش نشانی قرار دارد سیستمی که به صورت غیر خودکارو توسط نیرو های آموزش دیده و یا آتش نشانان مورد استفاده قرار میگیرد.سیستم اطفای حریق بدون دخالت انسان به صورت مستقل و یا از طریق سیستم اطفای حریق فعال شده و حریق را کنترل و خاموش میکند.

خاموش کننده های پودری

خاموش کننده های پودری از دیگر تجهیزات آتش نشانی است که شامل مواد شیمیایی که منجر به خاموش شدن آتش میگیردد. در گذشته خاموش کننده های پودری را در قوطی ها قرار میدادن و در محل گذاشته میشدند و هنگام آتش سوزی آتش نشانان از آن استفاده میکردند. اما امروزه دستگاه خاموش کننده پودری ساخته شده است و پودر را بر روی آتش میپاشد.

چراغهای چشمک زن و نشان دهنده

تجهیزات شنیداري و دیداری وظیفه اطلاع رسانی به دیگران را دارند. افراد ناشنوا با دیدن چراغ آژیر از آتش سوزی باخبر میشوند. این چراغها به رنگ قرمز در هنگام چشمک زدن میباشند.
به طور کلی نشانه دهنده ها هردو مورد هم بصری هم سمعی از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشند.

قرقره آتش نشانی

 قرقره‌های آتش نشانی جزو ابزارهای آتش نشانی و بسیار کاربردی است. کار اصلی آنها ایجاد یک جایگاه مناسب برای شیلنگ‌های آتش نشانی است.
قرقره‌ها به دو گروه تقسیم بندی میشوند شامل:

1- قرقره‌های هوزریل با شیلنگ نیمه سخت

2- قرقره با شیلنگ تاشونده

درب های ضد حریق

از دیگر وسال آتش نشانی، انواع درب ضد حریق است. برای جلوگیری از وسعت آتش و گسترش آن از درب ضد حریق شیشه ای می توان استفاده کرد. این درب های شیشه ای در کنار زیبایی که برای منازل و ساختمان ها ایجاد می کنند، امنیت در زمان آتش سوزی را نیز فراهم می کنند. 

مانیتور آتش نشانی

مانیتور آتش نشانی یک جت آبی با ظرفیت بالا می باشد که قابلیت کنترل اطفای حریق دستی یا سیستم های حفاظت اتوماتیک آتش را دارد. از مانیتورهای آتش نشانی بیشتر در قایق های آتش نشانی، یدک کش ها و کامیون های آتش نشانی بزرگ برای اطفای حریق دستی استفاده می شود.

شیرهای آتش نشانی

از شیر آتش نشانی برای اطفا حریق استفاده می‌شود. این شیرها که به صورت مستقیم به آب منطقه متصلند را در مکان‌های مختلف مثل مکان های تجاری، صنعتی، آموزشی نصب می‌کنند تا در زمان وقوع حریق آتش نشانان بتوانند با استفاده از آب عملیات اطفا حریق را به سرعت انجام دهند. این شیرها از تجهیزات آتش نشانی مهم هستند که کیفیت آنها بسیار مهم است.

نازل ها

 نازل‌های آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین وسایل آتش نشانی برای اطفای حریق برای آتش‌نشانان می باشند. آتش‌نشانان طیف گسترده ای از نازل‌ها را دارند که برای مشکلات و شرایطی که ممکن است در هنگام کار با آن مواجه شوند، مناسب باشد. به این ترتیب نازل ها انواع مختلفی دارند که برای موقعیت‌های مختلف استفاده می شوند.

دستگاه های کف ساز

دستگاه های کف ساز با تولید کف برای مقابله با انواع آتش سوزی ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات با ترکیب مقدار مشخصی از آب و ماده اولیه ی فوم، باعث تولید کف های نوع سبک و سنگین می شوند.

سوالات متداول لوازم آتش نشانی

بله در ایران باید استاندارد و مجوز های داخلی و در اروپا نیز باید استاندارد CE داشته باشند.

ابزار و لوازم به دو بخش تقسیم می‌شوند. بخش اول تجهیزاتی مثل دستکش، لباس، کلاه، دستگاه تنفسی و … که آتش نشان ها برای اطفا حریق به آنها نیاز دارند. بخش دوم وسایلی مانند شیلنگ، نازل، آب، ماشین، کپسول و … که خاموش کردن آتش با آنها صورت می‌گیرد.

کلیه لوازم مورد نیاز جهت خاموش کردن آتش را تجهیزات آتش نشانی میگویند.

 کپسول آنش نشانی به 5 نوع تقسیم میشود.  کپسول آتش نشانی محتوای آب، محتوای پودر، محتوای کف، محتوای گاز، محتوای هالوژنه

سوالات تجهیزات آتش نشانی
2.8/5 - (14 امتیاز)

4 پاسخ به “تجهیزات آتش نشانی”

  1. الناز رضایی گفت:

    سلام ارسال تجهیزات به شهرهای غیر از تهران هم دارید؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام خانم رضایی عزیز
      بله ارسال برای تمام شهرهای ایران داریم

  2. بهرام کیایی گفت:

    سلام
    برای هر ساختمون چند تا جعبه آتش نشانی لازم هست؟

    • مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به متراژ هر طبقه و همچنین تعداد طبقات تعداد جعبه آتش نشانی متفاوت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader