info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

ضرورت پمپ تصفیه آب استخر

آنا یوسف زاده
16 مهر 1401
دقیقه زمان برای مطالعه
ضرورت پمپ تصفیه آب استخر

ضرورت پمپ تصفیه آب استخر چیست؟ غالبا آب استخر به دلیل ورود انواع باکتری، چربی، مواد آرایشی، تعریق و … آلوده می شود و کیفیت آب را کاهش می دهد. در این شرایط نیاز به ابزارهای خاصی برای تصفیه آن داریم. در این مطلب علاوه بر بررسی ضرورت پمپ تصفیه آب استخر، به سایر جوانب آن نیز خواهیم پرداخت.

ضرورت پمپ تصفیه آب استخر

قبل از آنکه به ضرورت پمپ تصفیه آب استخر و نصب آن بپردازیم به یک نکته مهم اشاره می کنیم. پوست، چشم و مو از حساس ترین مناطق بدن محسوب می شوند و آلودگی هایی نظیر آلودگی آب استخر می تواند تهدیدی برای سلامت آن ها به شمار رود. به همین دلیل استخرهای عمومی، خصوصی، جکوزی و … با روش های مختلف ضدعفونی می شوند. در مطالب گذشته به مزایای دستگاه کلرزن استخر اشاره کردیم اما در این بخش قصد داریم به ضرورت پمپ تصفیه آب استخر بپردازیم.

مرطوب بودن محیط استخر می تواند بستری مناسب برای رشد قارچ، باکتری و انواع جلبک را فراهم کند. علاوه بر آن ورود افراد مختلف به محیط استخر باعث نفوذ آلاینده هایی از جمله مواد آرایشی، چربی و … خواهد شد. هر کدام از استخرها از ابزارهای مختلفی برای تصفیه آب استفاده می کنند. قطعا شرایطی که برای تصفیه آب در استخرهای عمومی وجود دارو با استخرهای خانگی، خصوصی و روباز متفاوت است. معمولا در استخرهای روباز شاهد ریخته شدن شاخ و برگ درختان بر روی سطح استخر هستیم. در این شرایط میزان ph آب تغییر می کند. برای پاکسازی این استخرها فرآیندهای خاصی لازم است و در برخی از مواقع فرآیندهای فیزیکی نمی تواند پاسخگو باشد و باید از فرآیندهای شیمیایی نیز کمک بگیریم.

برای خرید انواع تجهیزات آتش نشانی میتوانید با ما تماس بگیرید

تصفیه آب استخر

متداول ترین روش هایی که برای تصفیه آب استخر استفاده می شود شامل فیلتر دیسکی، تصفیه شیمیایی، کلر، اشعه ماوراء بنفش و … می باشد. تصفیه شیمیایی باعث می شود تا شاهد لخته سازی و نرم شدن آب استخر باشیم. انتخاب هر کدام از این روش ها، ارتباط مستقیمی به سطح آلاینده و کیفیت آب مورد نظر دارد. در حال حاضر متداول ترین روش، پمپ های تصفیه، گندزدایی، کلرزنی می باشند.

دستگاه ازن ژنراتور جزو تجهیزات استخر به شمار می رود که وظیفه ضدعفونی کردن آن را بر عهده دارد و هم اکنون در بسیاری از استخرها بکار می رود. وجود ازن در پمپ تصفیه آب عاملی برای میکروب کشی محسوب می شود. در برخی از استخرها از کلر به طور همزمان با ازن استفاده می شود.

ازن ناپایدار است و باید به طور مداوم در محل مورد نظر تزریق شود. ازن باعث ایجاد مشکلاتی همچون سوزش مخاطی و آسیب های تنفسی در افراد می شود و می تواند از فعالیت آن ها در استخر جلوگیری کند. به همین دلیل ترکیب آن با کلر می تواند تا حدودی از اثرات سوء آن جلوگیری کند.

ضرورت پمپ تصفیه آب استخر

نحوه عملکرد پمپ تصفیه آب

فیلتراسیون

در پمپ تصفیه آب فیلترهای مختلفی به کار می رود که در دو مرحله قادر به پاکسازی آب استخر هستند. فیلتر اول آلودگی های بزرگ مانند مو را از بین می برد و فیلتر دوم به سراغ پاکسازی آلاینده های کوچک تر می رود. ضدعفونی کردن آب استخر باعث غیر فعال کردن میکروارگانیسم ها شده و تجزیه شیمیایی مواد آلی را در پی دارد. این امر با کمک کلرزنی انجام می شود. طبق تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده نشان می دهد که از ترکیب گاز ازن و اشعه ماوراء بنفش نیز می توان ضدعفونی را انجام داد. اما به دلیل آسیب رساندن گاز ازن به محیط زیست و اتمسفر، کمتر از آن استفاده می شود.

تصفیه با مواد شیمیایی

ضرورت پمپ تصفیه آب استخر انکارناپذیر است. توسط این دستگاه می توانید تصفیه آب را به روش شیمیایی نیز انجام دهیم. به این معنا که یون های کلسیم و منزیم را از بین می بریم و آب را لخته و نرم می کنیم. کلر یکی دیگر از مواد شیمایی محسوب می شود که در ضدعفونی کردن آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات کلر شامل آب ژاول، گرانول، دی اکسید کلرو و … است.

میزان کلر موجود در استخر باید بر اساس استانداردها باشد. افزایش یا کاهش آن به طور خودسرانه تبعات زیادی به همراه دارد. در هنگام استفاده از آن باید میزان مورد نیاز، ابعاد استخر و … را در نظر داشته باشید. در حال حاضر دستگاه کلرزن اتوماتیک قادر به اندازه گیری میزان دقیق آن می باشد. طبق استانداردهایی که از طرف سازمان بهداشت جهانی منتشر شده میزان کلر موجود در آب نباید بیشتر از 3 میلی گرم در لیتر باشد.

ضرورت پمپ تصفیه آب استخر

ازن تراپی

ازن تراپی یکی دیگر از روش های عملکردی پمپ تصفیه آب می باشد. ازن مانند ترکیبات کلر در آب استخر قرار می گیرد و آن را ضدعفونی می کند. ازن از قدرت بیشتری نسبت به کلر در ضدعفونی کردن آب استخر برخوردار است و قادر است بلافاصله آلاینده ها را کاهش دهد. مکانیزم هایی که در ازن تراپی وجود دارد شامل تخریب و از بین بردن دیواره های سلولی در میکروارگانیسم ها، تجزیه اسیدهای نوکلئیک، شکستن پیوندهای ازت کربن و … می باشد.

کلام آخر !

همان طور که اشاره کردیم پمپ تصفیه آب یکی از تجهیزات استخر می باشد که اهمیت زیادی در ضدعفونی کردن آب دارد .برای تهیه این دستگاه می توانید به وب سایت فروشگاهی ” تاسیسات پارسا ” مراجعه کنید. در این وب سایت محصولات دیگری از جمله تجهیزات آتش نشانی، بوستر پمپ آتش نشانی و … به فروش می رسد. امکان برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی قبل از خرید نیز وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

نشتی یابی جکوزی

مهم ترین راه های نشتی یابی جکوزی

دلایل نشتی جکوزی چیست؟ نشتی یابی جکوزی به چه صورت می باشد؟ جکوزی یکی از تجهیزات کاربردی و ...
آنا یوسف زاده
01 شهریور 1401
تاریخچه پیدایش پمپ آب

تاریخچه پیدایش پمپ آب چیست؟

پمپ آب جزو اختراعات کاربردی بشر است که نقش کلیدی در راحتی و آسایش مردم دارد. این ...
آنا یوسف زاده
05 مرداد 1401
شیر یکطرفه آتش نشانی check valve

آشنایی با شیر یکطرفه آتش نشانی check valve

آشنایی با شیر یکطرفه آتش نشانی check valve در این مطلب شما را با شیر یکطرفه آتش نشانی ...
نازنین فشندی
26 دی 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader