info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

اصول نگهداری استخر

نازنین فشندی
24 اردیبهشت 1402
دقیقه زمان برای مطالعه
اصول نگهداری استخر

اصول نگهداری استخر سرپوشیده و روباز

قطعا اطلاع از اصول نگهداری استخر از ساخت آن مهم تر است. اگر این اصول را نادیده بگیرید بعد از گذشت مدتی امکان استفاده از این مکان برای شما وجود نخواهد داشت. تعویض آب استخر، استفاده از مواد شیمیایی مناسب مانند کلر، تنظیم دمای آب بین 29 الی 30 درجه و … از مهم ترین اصول نگهداری استخر هستند که در این مطلب به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت.

اصول نگهداری استخر

اهمیت نگهداری از استخر

اگر با اصول نگهداری استخر آشنا نباشید در گذر زمان شاهد آلوده شدن آب و غیر قابل استفاده شدن آن خواهید شد. فرقی نمی کند که استخر عمومی است یا خصوصی. بلکه مهم این است که شنا کردن افراد در آن باعث می شود که به مرور زمان ذرات پوست، مو، چربی بدن و … آلودگی های زیادی را وارد آب کند. استفاده از موادی مانند کلر، ازن، سولفات آلومینیوم و … در راستای پاگیزکی و میکروب کشی آب استخر الزامی است. معمولا بعد از آبگیری استخر، اقدام به روشن کردن پمپ تصفیه و پمپ گرمایشی به مدت 24 ساعت می کنند تا آب استخر از آن ها عبور کند. از اصول نگهداری استخر این است که آب باید 4 بار از فیلترها عبور کند تا تمام مواد اضافی از آب حذف شوند.
استخرهای روباز بیشتر از استخرهای سرپوشیده در معرض آلودگی قرار دارند و باید از روش های مختلف و انواع تجهیزات استخر برای پاکسازی آن ها استفاده کرد. امروزه فروشگاه های فیزیکی و آنلاین متعددی در زمینه فروش این تجهیزات فعالیت می کنند که یکی از معتبرترین آن ها فروشگاه تاسیسات پارساست. در این فروشگاه می توانید علاوه بر تهیه تجهیزات استخر، اقدام به خرید تجهیزات آتش نشانی، بوستر پمپ آتش نشانی و … نیز کنید.

همین الان انواع تجهیزات استخر را با قیمت ویژه خریداری کنید

نگهداری استخر روباز در باغ

بسیاری از افراد در محوطه ویلا استخر می سازند. این استخرها به دلیل روباز بودن در فصول مختلف سال با چالش های زیادی مواجه می شوند که مهم ترین آن ها مربوط به تعویض آب و تمیز کردن آن است. اگر استخر توسط درختان محصور شده باشد حداقل ماهی 1 بار باید آب استخر را تمیز یا تعویض کنید. در غیر این صورت امکان شنا کردن در آن برای شما وجود نخواهد داشت. خصوصا در فصل پاییز که برگ درختان خشک و شکننده می شود احتمال آلوده کردن آب استخر را افزایش می دهد.
همچنین یکی از مشکلاتی که در فصل زمستان شاهد هستیم یخ زدن آب استخر است. سرما با رسوخ به دیواره های استخر باعث خرابی آن می شود و شما مجبور خواهید بود سالی یکبار آن را تعمیر کنید. قطعا این موضوع هزینه های زیادی را برای شما به همراه خواهد آورد. در ادامه شما را با اصول نگهداری استخر در فصل زمستان آشنا خواهیم کرد.

اصول نگهداری استخر در زمستان

بررسی سبد استخر

ریختن برگ درختان در آب استخر باعث می شود که سبد آن سریع تر پر شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از تمیزکننده های اتوماتیک استفاده می کنید باز هم نیاز است که هر از گاهی سبد را بررسی کنید تا در صورتی که پر شده آن را تخلیه کند. عدم توجه به این موضوع می تواند باعث انسداد و گرفتگی مسیر آب و در نهایت خرابی پمپ ها شود.

اصول نگهداری استخر

عدم پوشاندن روی استخر

اگر استخر در مکانی احداث شده که درخت در اطراف آن نیست یا درجه هوا بالای صفر است پیشنهاد می کنیم روی استخر را نپوشانید. اگر از مواد شیمیایی مانند کلر استفاده کرده اید باید روی استخر را باز بگذارید تا بوی کلر در تماس با هوای آزاد از بین برود. اگر روی استخر به طور مداوم بسته باشد مشکلاتی مانند کاهش اکسیژن آب و در نهایت بد بو شدن آن به وجود می آید. در صورتی که بخواهید روی استخر را بپوشانید باید از پوشش های مقاوم استفاده کنید. پوشش های نازک باعث یخ زدن آب و آسیب به دیواره ها و تاسیسات خواهد شد.

عایق بندی پمپ

مهم ترین اصول نگهداری استخر در فصل زمستان عایق بندی پمپ است. زیرا زمانی که درجه هوا به زیر صفر برسد امکان یخ زدن تمام تاسیسات از جمله پمپ وجود دارد. علاوه بر آن باید مقدار آب و میزان مواد شیمیایی آن را به طور مداوم مورد سنجش قرار دهید. در حال حاضر دستگاه هایی وجود دارد که به طور اتوماتیک میزان ph ، کلر و … را اندازه گیری می کنند.

اصول نگهداری استخر ویلا

اغلب افرادی که دارای استخر سرپوشیده در ویلا هستند نمی دانند که اصول نگهداری استخر چیست ؟ زیرا تصور می کنند که استخرهای سرپوشیده و خانگی به نگهداری خاصی نیاز ندارند. معمولا افراد در فصولی مانند تابستان و بهار از استخر استفاده می کنند و این مکان در فصول سرد سال مانند زمستان و پاییز بلااستفاده می ماند. این امر سبب می شود که افراد نظافت و تمیزکاری آن را به فراموشی بسپارند و در نهایت شاهد خرابی تاسیسات آن باشند. قبل از آنکه با گام های نگهداری از استخرهای ویلایی و سرپوشیده آشنا شویم باید این نکته را گوشزد کنیم که بهتر است آب استخر را در فصول سرد سال تخلیه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه راه اندازی مجدد یا تعمیرات نشوید.
گام نخست این است که تاسیسات استخر را به خوبی بررسی کنید تا از سلامت آن ها مطمئن شوید. سیستم گرمایش یا سرمایش را به درستی تنظیم کنید. همچنین تمیزی محوطه اطراف استخر از دیگر اصول نگهداری آن محسوب می شود. مجراهای ورودی و خروجی آب را با دقت کنترل کنید. اگر تجهیزات از نوع فلزی هستند در صورت مشاهده زنگ زدگی به سرعت مشکل را حل کنید. زیرا آسیب دیدگی تجهیزات استخر می تواند باعث نشت های احتمالی شود.
اگر استخر به مدت طولانی بلااستفاده بوده و اکنون مقداری کف بر روی آن مشاهده می کنید باید آب آن را تخلیه کنید و آن را به طور مجدد آبگیری کنید. این کار را چند بار انجام دهید تا استخر کاملا تمیز شود. سپس پمپ گرمایشی را باز کنید و اجاز دهید آب به مدت 24 ساعت از فیلترها عبور کند تا تمام آلودگی های آن پاک شود. توصیه می کنیم دمای استخر سرپوشیده را بین 29 الی 30 درجه تنظیم کنید و از کیت سنجش آب برای اندازه گیری تعادل ph و کلر استفاده کنید.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

رطوبت زدایی استخر سرپوشیده

رطوبت زدایی استخر سرپوشیده چگونه انجام می شود؟

رطوبت زدایی استخر سرپوشیده چگونه انجام می شود؟ در این مطلب شما را با بهترین روش برای رطوبت ...
نازنین فشندی
29 آبان 1401
پمپ هیدرولیک چیست؟

پمپ هیدرولیک چیست؟ + کاربرد آن

پمپ هیدرولیک چیست؟ + کاربرد آن پمپ هیدرولیک چیست؟ این پمپ یک منبع قدرتمند برای ماشین های دینامیکی ...
نازنین فشندی
02 بهمن 1401
موارد استفاده از بوستر پمپ آتش نشانی

موارد استفاده از بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

موارد استفاده از بوستر پمپ آتش نشانی چیست ؟ در این مطلب به بررسی موارد استفاده از بوستر ...
نازنین فشندی
23 بهمن 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader