info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

رطوبت زدایی استخر سرپوشیده چگونه انجام می شود؟

نازنین فشندی
29 آبان 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
رطوبت زدایی استخر سرپوشیده

رطوبت زدایی استخر سرپوشیده چگونه انجام می شود؟

در این مطلب شما را با بهترین روش برای رطوبت زدایی استخر سرپوشیده آشنا می کنیم. استخرها به دو دسته روباز و سرپوشیده تقسیم می شوند که معمولا بالا بودن میزان رطوبت در استخرهای سرپوشیده باعث می شود تا تجهیزات آن از جمله پمپ، مبدل جرارتی، فیلتر و … دچار آسیب شوند. با اطلاع از شیوه های رطوبت زدایی استخر سرپوشیده می توانید از بروز این آسیب ها جلوگیری کنید.

رطوبت زدایی استخر سرپوشیده

از بین بردن رطوبت استخر سرپوشیده

قبل از آنکه راجع به شیوه های رطوبت زدایی استخر سرپوشیده صحبت کنیم باید اشاره ای به اهمیت تجهیزات استخر داشته باشیم. در استخرهای روباز و سرپوشیده از تجهیزاتی همچون پمپ، فیلتر، مبدل حرارتی، اسکیمر و … استفاده می شود که هر کدام از آن ها دارایی وظایف خاصی هستند. اگر میزان رطوبت در این مکان زیاد باشد این تجهیزات دچار خرابی می شوند. معمولا در استخرهای سرپوشیده شاهد بیشتر بودن رطوبت نسبت به استخرهای روباز هستیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از ابتدای شروع ساخت استخر باید به سیستم تصفیه، نوع استخر، روشنایی، رطوبت گیر و …. توجه داشته باشید. زیرا اگر از رطوبت گیر استفاده نشود سلامت شناگران به خطر می افتد.

اگر بخواهیم به معایب ایجاد رطوبت در استخر اشاره کنیم باید بگوییم که معمولا در یک استخر 30 متر مربعی، شاهد تبخیر 4 لیتر آب در هر ساعت هستیم. رطوبت حاصل از تبخیر در محیط استخر سرپوشیده تجمع می کند و این امر باعث می شود که میزان رطوبت هوا در این مکان به 80 الی 90 درجه برسد. رطوبت بعد از تجمع بر روی شیشه ها سرازیر می شود و باعث ایجاد گودال هایی بر روی زمین خواهد شد. علاوه بر آن پنجره ها و شیشه های موجود در آن مکان با قطرات رطوبت پوشیده می شوند و دید را مسدود می کنند.

عدم توجه به رطوبت زدایی استخر سرپوشیده باعث می شود تا میزان رطوبت از حد نرمال فراتر رفته و باعث ایجاد مشکل در تنفس شناگران شود. حتما تا کنون برای شما پیش آمده که بعد از مراجعه به یک استخر، متوجه بوی نامطبوع در آن شده اید. این موضوع به دلیل رشد جلبک و تجمع باکتری ها در دیواره ها و محیط بر اثر رطوبت بالاست که آسیب احتمالی ساختار استخر را به همراه دارد.

رطوبت گیر استخر چیست ؟

قطعا استخرهای سرپوشیده یکی از بهترین مکان های تفریحی و ورزشی شناخته می شوند که تبخیر آب از سطح آن می تواند مشکلات جدی برای استخر ایجاد کند. اگر ساختار استخر در مدت زمان طولانی در معرض رطوبت قرار بگیرد باعث می شود تا دیواره ها تخریب شوند و تزئیناتی که در سقف تعبیه شده اند نیز به راحتی آسیب ببینند. همچنین سلامت و راحتی شناگران به خطر می افتد. به همین دلیل باید رطوبت استخر را کنترل کرد. بهتر است که میزان رطوبت در این مکان 55% الی 65% باشد.

واقعیت این است که نمی توان از تبخیر آب در محیط استخر جلوگیری کرد. اما می توان با استفاده از رطوبت زدایی استخر سرپوشیده اقدام به رفع مشکلات احتمالی کرد. منظور از رطوبت گیر استخر چیست ؟ مکانیزم دستگاه هایی که بدین منظور طراحی و تولید می شوند بازیافت است. به این معنا که از ورود مقدار زیادی هوای سرد به استخر جلوگیری کرده و بازیافت انرژی را ممکن می سازند. رطوبت گیر استخر می تواند سطح رطوبت را در محدوده نرمال و دلپذیر نگه دارد و میزان ph را نیز حفظ کند. لازم به ذکر است که تمدید هوا از نظر بهداشتی امکان پذیر نمی باشد. به ازای هر نشین حدود 20 متر معکب هوای تازه وارد حجم استخر می شود و از طریق یک فن خارج می شود. به همین علت شاهد تهویه هوای سالم و اکسیژن دار هستیم.

رطوبت زدایی استخر سرپوشیده

انتخاب دستگاه رطوبت گیر استخر

در خصوص رطوبت زدایی استخر سرپوشیده باید اشاره ای به انتخاب بهترین دستگاه نیز داشته باشیم. این دستگاه باید از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار داشته باشد. در بسیاری از استخرها از شیشه های دوجداره و سه جداره استفاده می شود که این موضوع سبب شده تا در فصل زمستان نیز یک استخر با محیط عالی داشته باشیم. استخرهای سرپوشیده می توانند در فصل زمستان هم مورد استفاده قرار بگیرند. اما استخرهای روباز باید جمع آوری شوند که در مطالب گذشته به این مساله پرداختیم.

رطوبت گیرهایی که از کارایی بالا برخوردار هستند استخراج پرهزینه هوا را به حداقل رسانده  و قادرند که هوای استخر را به خوبی تهویه کنند و به گردش درآورند. این دستگاه ها می توانند رطوبت را حذف کنند و هوای گرم و خشک را به محیط استخر برگردانند. قطعا رطوبت زدایی استخر سرپوشیده می تواند هزینه ها را در طول زمان کاهش دهد و تراکم رطوبت را به کمترین میزان خود برساند.

همین الان انواع تجهیزات استخر را با قیمت ویژه خریداری کنید

نحوه عملکرد دستگاه رطوبت گیر استخر چیست ؟

پس از آنکه به اهمیت رطوبت زدایی استخر سرپوشیده اشاره کردیم نوبت به این می رسد که اشاره ای به عملکرد دستگاه مذکور داشته باشیم. هوای مملو از رطوبت به درون دستگاه رطوبت گیر کشیده می شود. هوا از یک سیم پیچ عبور می کند و به سرعت خنک می شود. این سیم پیچ همانند سیم پیچ یخچال است که قادر است دمای هوا را به سرعت کاهش دهد. سپس بخار آب را متراکم کرده و انرژی حرارتی پنهان آن را بازیابی می کند تا مجددا قابل استفاده باشد. هم اکنون هوایی که خنک شده از طریق کندانسور عبور می کند و بعد از گرم شدن و کاهش رطوبت به منطقه مورد نظر یعنی استخر برگشت داده می شود.

شما عزیزان می توانید برای خرید تجهیزات استخر از جمله رطوبت گیر، اسکیمر و … به وب سایت تاسیسات پارسا مراجعه کنید. در این وب سایت فروشگاهی امکان خرید تجهیزات آتش نشانی، بوستر پمپ آتش نشانی و … نیز وجود دارد.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

انواع مبدل حرارتی استخر

انواع مبدل حرارتی استخر

انواع مبدل حرارتی استخر چیست ؟ وظیفه انواع مبدل حرارتی استخر چیست ؟ مبدل حرارتی یکی از تجهیزات ...
نازنین فشندی
16 آذر 1401
نکات ایمنی استخر

آشنایی با نکات ایمنی استخر

رعایت نکات ایمنی استخر توسط شناگران اهمیت بسیار زیادی دارد. تجهیزات مختلفی در استخر بکار می رود ...
آنا یوسف زاده
25 مهر 1401
کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی چیست

کپسول آتش نشانی کپسول آتش نشانی دستگاهی قابل حمل است که به منظور مهار آتش های کوچک ...
نازنین فشندی
15 اسفند 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader