info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

نظافت استخر به چه صورت است

نازنین فشندی
20 فروردین 1402
دقیقه زمان برای مطالعه
نظافت استخر به چه صورت است

نظافت استخر به چه صورت است؟

نظافت استخر به چه صورت است و چه عواملی باعث ایجاد آلودگی در آب استخر می شوند؟ در این مطلب قصد داریم شما را با روش های فیزیکی و شیمیایی در پاکسازی استخر آشنا کنیم و بهترین ابزارها را در این زمینه معرفی کنیم. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی دانید نظافت استخر به چه صورت است پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراهی کنید.

نظافت استخر به چه صورت است

انواع روش های نظافت استخر

بسیاری از افراد نمی دانند که روش های نظافت استخر به چه صورت است و در این خصوص چه ابزارهایی مورد استفاده قرار می گیرند؟ نظافت محیط استخر و آب استخر اهمیت زیادی در حفظ سلامت شناگران دارد. اکیدا توصیه می کنیم استخر را بعد از ساخت و راه اندازی، به حال خود رها نکنید زیرا آلودگی های موجود در محیط باعث افت کیفیت آب می شوند و می توانند طول عمر تجهیزات استخر را کاهش دهند و سبب خرابی زودهنگام آن شوند. در مطالب گذشته به بررسی انواع استخر پرداختیم و گفتیم که بهترین نوع استخر چیست ؟ بهتر است قبل از آنکه بگوییم نظافت استخر به چه صورت است به این نکته اشاره کنیم که آلودگی ها بر اثر عوامل بیرونی و درونی ایجاد می شوند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.
اگر قصد دارید از ابزارهایی مانند برس، فرچه، توری و … برای نظافت استخر کمک بگیرید می توانید به سراغ وب سایت فروشگاهی تاسیسات پارسا بروید. در این فروشگاه تمام تجهیزات مربوط به نگهداری استخر وجود دارد که انتخاب هر کدام از آن ها بر اساس نیاز و بودجه شما انجام می شود. لازم به ذکر است که در این فروشگاه می توانید علاوه بر این لوازم اقدام به تهیه تجهیزات آتش نشانی از جمله بوستر پمپ آتش نشانی کنید و قبل از خرید با متخصصین مشورت کنید.

همین الان انواع تجهیزات استخر را با قیمت ویژه خریداری کنید

عوامل ایجاد آلودگی در استخر

عواملی بیرونی

منظور از عوامل بیرونی پارامترهایی هستند که افراد در ایجاد آن ها نقشی ندارند. پاکسازی آب استخر از این آلودگی به روش های فیزیکی انجام می شود که بسیار ساده هستند. به طور مثال نور خورشید و دمای زیاد آب باعث ایجاد جلبک و رشد آن ها در استخر می شود. جلبک و باکتری ماهیت اسیدی آب را به مرور زمان دچار تغییر می کند و این تغییر تا جایی ادامه پیدا می کند که امکان استفاده از آب استخر وجود نخواهد داشت.
از دیگر عوامل بیرونی که باعث ایجاد آلودگی در استخرهای روباز می شود بارش باران، وزش باد و … می باشد. این عوامل قادر به ایجاد تغییر در ph آب هستند و می توانند کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهند. برای رفع آلودگی های بیرونی و درونی باید بدانید که نظافت استخر به چه صورت است ؟

نظافت استخر به چه صورت است

عوامل درونی

در عوامل درونی شاهد دخالت انسان و شناگران هستیم. آلودگی هایی که توسط شناگران ایجاد می شوند شامل استفاده از کرم هایی آرایشی، تعریق، ترشحات بدن، میکروارگانیسم های پوستی، ریزش مو و … می باشند که اگر نسبت به پاکسازی آب استخر اقدام نکنیم با مشکلات متعددی در زمینه سلامت شناگران مواجه خواهیم بود. بهتر است رفع این آلودگی ها به روش شیمیایی انجام شود.

روش های نظافت استخر

روش فیزیکی

روش فیزیکی در نظافت استخر به چه صورت است ؟ پاکسازی با این روش باعث می شود تا اجسام فیزیکی از استخر خارج شوند. معمولا در استخرهای روباز آلودگی هایی مانند ریزش برگ ها وجود دارد که برای خارج کردن آن ها از استخر می توانید از ابزارهایی مانند توری استفاده کنید. اگر می خواهید دیواره ها و کف استخر را پاکسازی کنید باید از فرچه های مخصوص کمک بگیرید. درزهایی که در دیواره استخر وجود دارد محل مناسبی برای تجمع و رشد جلبک و باکتری می باشد.

نظافت استخر به چه صورت است

در حال حاضر اغلب استخرهای عمومی، خصوصی، روباز و سرپوشیده از اسکیمر و سبد مو استفاده می کنند. این سبدها در مسیر مکش آب قرار می گیرند و موظف هستند اجسام خارجی ریز را از آب جدا کنند. برای بهبود پاکسازی آب استخر باید هر چند وقت یکبار فیلتر استخر را مورد بررسی قرار دهید تا اگر دچار گرفتگی و انسداد است اقدام به شستشوی آن کنید. فیلترهای مختلفی در استخر مورد استفاده قرار می گیرند که بهترین نوع آن، شنی است. در مطالب گذشته به طور مفصل راجع به فیلتر شنی استخر صحبت کردیم و به این نکته اشاره کردیم که برای شستشو و رفع انسداد فیلتر شنی باید از روش بکواش استفاده کنید.

روش های شیمیایی

منظور از روش های شیمیایی در نظافت استخر به چه صورت است ؟ هنگامی که بخواهیم ماهیت اسیدی آب را هدف قرار دهیم یا آن را گندزدایی کنیم به سراغ روش های شیمیایی می رویم. اگر میزان ph آب تنظیم نباشد احتمال بروز بیماری های مختلف از جمله بیماری های پوستی در شناگران تقویت می شود.
قبل از آنکه از روش های شیمیایی برای گندزدایی استفاده شود ابتدا میزان ph آب را اندازه گیری می کنیم. در سال های گذشته ابزار مناسبی برای تعیین ph وجود نداشت. اما امروزه می توان به راحتی با استفاده از ابزارهای اتوماتیک این موضوع را مورد بررسی قرار داد. بهترین عددی که راجع به ph آب وجود دارد بین 7.2 الی 7.6 می باشد. اگر عدد اعلام شده کمتر یا بیشتر از حد نرمال بود باید با اضافه کردن مواد شیمیایی آن را متعادل کرد.
از دیگر روش هایی که در پاکسازی شیمیایی کاربرد دارد استفاده از کلر است. قبل از آنکه از کلرزن یا قرص کلر استفاده کنیم باید میزان کلر موجود در آب را بسنجیم. تزریق بیش از حد کلر به آب استخر باعث ایجاد مشکلاتی مانند خارش یا قرمزی چشم شناگران می شود.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟ | آشنایی با اجزاء آن

منظور از بوستر پمپ آتش نشانی چیست ؟ بوستر پمپ به مجموعه از پمپ ها گفته می ...
مدیر سایت
03 مرداد 1401
اصول نگهداری استخر

اصول نگهداری استخر

اصول نگهداری استخر سرپوشیده و روباز قطعا اطلاع از اصول نگهداری استخر از ساخت آن مهم تر است. ...
نازنین فشندی
24 اردیبهشت 1402
انواع خاموش کننده های هالوژنه

انواع خاموش کننده های هالوژنه

انواع خاموش کننده های هالوژنه در این مطلب قصد داریم شما را با انواع خاموش کننده های هالوژنه ...
نازنین فشندی
18 دی 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader