info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

آشنایی با مشکلات فیلتر استخر و راه حل های آن

نازنین فشندی
23 آذر 1401
دقیقه زمان برای مطالعه
مشکلات فیلتر استخر

آشنایی با مشکلات فیلتر استخر و راه حل های آن

عدم توجه به مشکلات فیلتر استخر می تواند باعث از کارافتادگی تدریجی یا یکباره آن ها شود. نصب فیلتر در تمام استخرها حتی استخر هایی که مشکلات فیلتر استخر هم ندارند الزامی است و عاملی برای پاکسازی آب محسوب می شود. اگر از این تجهیزات استفاده نشود آب استخر راکد می ماند و باعث بروز بیماری های مختلف برای شناگران خواهد شد. در این مطلب قصد داریم شما را با مشکلات فیلتر استخر آشنا کنیم.

مشکلات فیلتر استخر

مشکلات فیلتر استخر

متداول ترین مشکلات فیلتر استخر کدامند؟ فیلتر از مهم ترین تجهیزات استخر محسوب می شود که قادر است علاوه بر از بین بردن گرد و غبار، ذرات و … عوامل بیماری زا را نیز محو کند. ممکن است به مرور زمان مشکلاتی در این قطعه رخ دهد که نیاز به رسیدگی داشته باشد. در مطالب قبل ذکر کردیم که فیلتر شنی یکی از فیلترهای پرکاربرد در استخرهای روباز و سرپوشیده محسوب می شود که قدرت بالایی در جذب آلودگی ها به خود دارد. این فیلتر دارای ساختار ویژه ای است که می تواند از عبور ذرات آلوده و سرازیر شدن مجدد آن ها به استخر جلوگیری کند. از رایج ترین مشکلات فیلتر استخر نشت شیرهای چند پورت می باشد. این شیرها دارای یک واشر داخلی به نام عنکبوتی هستند که اگر دچار فرسودگی یا شل شدگی باشد عملکرد کلی سیستم را مخاطره می اندازد و به مرور زمان می تواند باعث ایجاد شکاف های بزرگ میان دانه های شن شود. در این شرایط دانه ها توانایی به دام انداختن ذرات آلوده را از دست می دهند و شاهد کاهش تاثیر آن در پاکسازی آب استخر خواهیم بود.

همین الان انواع تجهیزات استخر را با قیمت ویژه خریداری کنید

ورود شدن شن و ماسه به آب استخر

از دیگر مشکلات فیلتر می توان به وارد شدن مداوم شن و ماسه به استخر اشاره کرد. این موضوع نشان دهنده شکستگی تجهیزات داخلی یا جانبی فیلتر باشد. برای بررسی این مشکل باید شن و ماسه هایی که در فیلتر قرار دارند را تخلیه کنید و قطعه شکسته را پیدا کنید. ناگفته نماند که این کار تخصصی است و برای پیدا کردن قطعات آسیب دیده باید از افراد باتجربه کمک بگیرید. بعد از پیدا کردن قطعات آسیب دیده و شکسته نوبت به تعویض آن ها می رسد. در صورت تمایل می توانید کل فیلتر را نیز تعویض کنید.
مشکلات فیلتر استخر

خروج آب از خط زباله

فیلترهای شنی با تکنیک بکواش شستشو داده می شوند. مسلما بعد از شستشو شاهد خروج آب از خط زباله هستیم. اما اگر میزان خروج آب به طور دائمی می باشد نشان دهنده بروز یک مشکل جدی در فیلتر استخر است. معمولا در این شرایط مشکل از واشر عنکبوتی در شیر چند پورت یا شیر چند حالته است. اگر در این زمینه تخصص دارید می توانید اقدام به تعویض واشر کنید. در غیر این صورت از افراد کاربلد بخواهید تا به محل مراجعه کرده و واشر را تعویض کنند.

فرسودگی شن و ماسه

توصیه می کنیم برای در امان ماندن از مشکلات فیلتر استخر، هر 5 سال یکبار اقدام به تعویض آن کنید. در غیر این صورت شاهد عدم تصفیه آب خواهید بود. فیلترهای شنی دارای مدل های مختلفی هستند که انتخاب هر کدام از آن ها بر اساس نیاز، ابعاد استخر، دبی، ظرفیت و … تعیین می شود. اگر با راهنمای خرید فیلتر استخر آشنا نیستید می توانید به مطالب قبلی وب سایت ما مراجعه کنید.

کانال گذاری آب در شن و ماسه

منظور از کانال گذاری آب در شن و ماسه فیلتر چیست ؟ در حالت عادی آب از مسیری عبور می کند که دارای کمترین مقاومت باشد. در برخی از مواقع شاهد این هستیم که آب به جای عبور از شن و ماسه، از کانالی که خود ایجاد کرده عبور می کند. این مشکل دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها بزرگ بودن فیلتر استخر می باشد. اگر دارای پمپ با سرعت متغیر هستید آن را بر روی حالت کم تنظیم کنید و اجازه دهید تا فیلتراسیون انجام شود. اگر مشکل حل نشد باید پمپ تصفیه با سرعت متغیر خریداری کنید و آن را با پمپ قبلی تعویض کنید.

آهکی شدن شن و ماسه

هنگامی که سطح ph آب بالا باشد شاهد آهکی شدن شن و ماسه های موجود در فیلتر هستیم. برای رفع این مشکل باید اقدام به جایگزینی شن و ماسه کنیم. بارها توصیه کرده ایم که به طور مداوم میزان ph آب استخر را بررسی کنید تا در صورت نیاز اقدامات لازم را برای تنظیم سطح آن انجام دهید. قطعا پیشگیری از بروز مشکلات فیلتر استخر بهتر از رفع آن هاست و هزینه کمتری برای شما به همراه دارد.

مشکلات فیلتر استخر

گلوله شدن شن و ماسه

در برخی از مواقع شاهد این هستیم که بعد از شستشوی فیلتر، قدرت آن تغییری نمی کند. در این وضعیت می توان به گلوله شدن شن و ماسه در فیلتر مشکوک شد و به سراغ بررسی آن رفت. این نوع از مشکلات فیلتر استخر به دلیل وجود آلودگی هایی نظیر روغن های اضافه، مو و … می باشد. این آلودگی ها باعث ایجاد آشفتگی در فیلتر شده به نحوی که عملیات بکواش یا شستشو نیز نمی تواند آن را از بین ببرد. بهترین راهکار برای آن استفاده از محلول های تمیز کننده فیلتر می باشد. تاکید می کنیم که از محلول های تمیز کننده مخصوص فیلتر استفاده کنید و به سراغ شوینده های معمولی نروید.
بهترین نقاط نصب پمپ استخر

نشت فیلتر استخر

نشت فیلتر از مشکلات فیلتر استخر محسوب می شود که مهم ترین دلیل آن ترک خوردگی در بدنه است. در این وضعیت هیچ راهکاری به جز تعویض فیلتر وجود ندارد. برخی از افراد به سراغ وصله کردن بدنه می روند. در حالی که این کار می تواند مشکلات جدی تر مانند انفجار فیلتر را به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که فیلترهای شن و ماسه تحت فشار کار می کنند و برای فشارهای زیاد طراحی و تولید شده اند. به همین دلیل هیچ وصله ای نمی تواند بدنه آسیب دیده را ترمیم کند.

کلام آخر!

پس از آنکه با مشکلات فیلتر استخر آشنا شدید نوبت به این می رسد که یک منبع معتبر برای خرید این نوع از تجهیزات استخر به شما معرفی کنیم. برای خرید تجهیزات استخر، تجهیزات آتش نشانی، بوستر پمپ آتش نشانی و … به وب سایت فروشگاهی تاسیسات پارسا مراجعه کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

شارژ کپسول آتش نشانی

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

اگر با نحوه شارژ کپسول آتش نشانی آشنا نیستید این مطلب برای شما مفید واقع خواهد شد. ...
آنا یوسف زاده
30 مرداد 1401
ساخت استخر

ساخت استخر

ساخت استخر | بررسی نکات مهم و هزینه ساخت در سال های اخیر ساخت استخر در منازل ...
نازنین فشندی
27 اردیبهشت 1402
قطعات فیلتر استخر

قطعات فیلتر استخر کدامند؟

قطعات فیلتر استخر کدامند؟ در این مطلب شما را با قطعات فیلتر استخر آشنا خواهیم کرد. فیلتر از ...
نازنین فشندی
02 آذر 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader