info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

بررسی علت کاهش فشار آب استخر

آنا یوسف زاده
21 مهر 1401
دقیقه زمان برای مطالعه
کاهش فشار آب استخر

کاهش فشار آب استخر یکی از چالش هایی است که باید برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهیم. همان طور که کاهش فشار آب در منازل مسکونی و آب شهری اتفاق می افتد، شاهد بروز آن در استخرهای عمومی و خصوصی نیز هستیم. در این مطلب علاوه بر پرداختن به علل کاهش فشار آب استخر، به بررسی راهکارهایی برای رفع آن نیز اشاره می کنیم.

کاهش فشار آب استخر

بهتر است قبل از آنکه به علل کاهش فشار آب استخر بپردازیم اشاره ای به عملکرد سیستم استخر داشته باشیم تا درک علل کاهش فشار آب برای شما راحت تر شود. مکانیزم به این صورت است که لوله کشی استخر در دو سو قرار دارد. در یک سو سیستم مکش است که قبل از پمپ قرار می گیرد و در سوی دیگر سیستم فشار می باشد که بعد از پمپ تعبیه شده است. پمپ با ایجاد خلاء تلاش می کند تا آب استخر را مکش کند و از طریق فیلتر به درون استخر ببرد. اگر در سمت مکش، شاهد نشتی باشیم هوا وارد سیستم می شود. همچنین وجود این نشتی در سمت فشار، سبب می شود که آب پاشش کند. به همین دلیل با کاهش فشار آب استخر مواجه می شویم.

سطح آب استخر باید حداقل تا نیمه از دهانه اسکیمر باشد. در مطالب گذشته شما را با اسکیمر استخر و ویژگی های آن آشنا کردیم و گفتیم که اسکیمر به عنوان مهم ترین تجهیزات استخر شناخته می شود که نقش مهمی در پاکسازی و تمیز نگه داشتن آب دارد. اگر میزان آب استخر از نیمه دهانه اسکیمر کمتر باشد پمپ در پرایمینگ دچار مشکل می شود و فشار آب به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. چون هوا به دورن پمپ کشیده می شود و افت عملکرد پمپ را به دنبال خواهد داشت. برای خرید انواع بوستر پمپ خانگی، بوستر پمپ آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی و … می توانید به وب سایت فروشگاهی تاسیسات پارسا مراجعه کنید.

انسداد سبد اسکیمر

اسکیمر دستگاهی است که آلودگی های بزرگ مانند برگ و … را به سمت خود جذب می کند تا از آلودگی بیش از حد آب استخر جلوگیری کند. اگر میزان آلودگی های جذب شده به سبد اسکیمر زیاد باشد و مدت زمان طولانی از تمیز کردن آن گذشته باشد شاهد انسداد این سبد خواهیم بود. در این حالت مسیر ارتباطی پمپ و اسکیمر دچار انسداد می شود و آب کمتری وارد پمپ می شود و آب کمتری نیز خارج خواهد شد. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل باید اقدام به تمیز کردن منظم و مداوم سبد اسکیمر کنید.

کاهش فشار آب استخر

انسداد فیلتر تصفیه استخر

فیلتر تصفیه استخر همانند سبد اسکیمر باید به طور دوره ای و منظم پاکسازی شود تا حجم آب ورودی به پمپ و فیلتر کاهش پیدا نکند. اگر آب نتواند به مقدار کافی از فیلتر پمپ عبور کند قطعا توان خارج شدن از آن را نیز نخواهد داشت و به همین دلیل شاهد کاهش فشار آب استخر خواهیم بود. در این زمان بهتر است اقدام به تمیز کردن فیلتر کنید.

انسداد پروانه پمپ

یکی از مواردی که با غفلت مواجه می شود وجود آشغال و انسداد در پروانه پمپ می باشد. معمولا پروانه پمپ با ورود مواد خارجی دچار انسداد می شود و امکان خروج آب با فشار بالا را از بین می برد. علاوه بر آن با کاهش نیروی مکنده، دبی آب ورودی نیز کاهش پیدا می کند. تمیز کردن این بخش به طور دوره ای باعث رفع مشکل خواهد شد.

نشتی پمپ استخر

همان طور که اشاره شد نباید هوا وارد پمپ شود. زیرا می تواند مشکلات زیادی در سیستم تصفیه استخر به وجود آورد. در برخی از مواقع شاهد هستیم که معمولی ترین بخش ها از جمله اتصالات مکش، درپوش های تخلیه پمپ، درب استرینر و … باعث می شوند که هوا به درون پمپ تصفیه وارد شود. در این شرایط قدرت پمپ کاهش پیدا می کند و آب خروجی از آن فشار زیادی نخواهد داشت. توصیه می کنیم به دقت بخش های مختلف را بررسی کنید و نشتی مکش را پیدا کنید.

جالب است بدانید که اگر نشتی در مسیر لوله کشی پمپ باشد آب بیشتری نسبت به نشتی در تجهیزات تلف می شود. این نوع از لوله کشی به شکل توکار است و معمولا ایرادات آن با چشم قابل مشاهده نیست. اما اگر شاهد کاهش مداوم سطح آب استخر بودید و مجبور به پر کردن دائم آن بودید نشانه ای محکم بر نشتی در مسیر لوله کشی می باشد. بدین منظور باید از یک فرد متخصص و کاربلد کمک بگیرید.

همین الان انواع تجهیزات استخر را با قیمت ویژه خریداری کنید

ساز نامناسب پمپ

اگر به هر دلیلی قصد توسعه استخر خود را داشتید و تجهیزات بیشتری به آن اضافه کردید باید حتما سایز پمپ خود را افزایش دهید تا شاهد کاهش فشار آب استخر نباشید. اگر پمپ توانایی تامین GPM آب را نداشته باشد فشار آب خروجی کاهش پیدا می کند. لازم به ذکر است که اگر می خواهید مکان تعبیه پمپ را تغییر دهید و فاصله آن را نسبت به استخر افزایش دهید باید حتما مسیر لوله کشی را بیشتر کنید تا فشار آب کاهش پیدا نکند.

کاهش فشار آب استخر

انسداد مسیر لوله کشی

مسیر لوله کشی استخر شامل مسیر اسکیمر و کفشورها تا پمپ می شود. اگر می خواهید انسداد در این بخش را تشخیص دهید می توانید از یک سیم بلند با میله فلزی استفاده کنید و آن را به بخش تحتانی اسکیمر یا درگاه های مکش فرو کنید. اگر در مسیر فرو کردن میله، هیچ انسدادی را پیدا نکنید باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

کلام آخر !

سایر دلایل کاهش فشار آب استخر می تواند مکش هوا در شیر چند راهه و استفاده همزمان از چند نازل خروجی باشد. اگر در زمینه عیب یابی استخر از دانش و تجربه کافی برخوردار نیستند باید از افرادی کمک بخواهید که در این امر مهارت کافی دارند. در برخی از مواقع شاهد آسیب رساندن به تجهیزات مختلف استخر، به دلیل عدم اطلاعات کافی هستیم. اگر به دنبال یک منبع معتبر برای کسب اطلاعات یا خرید تجهیزات استخر، بوستر پمپ آتش نشانی، تجهیزات آتش نشانی و … هستید می توانید از وب سایت تاسیسات پارسا کمک بگیرید. این وب سایت به عنوان یک مرجع برای آموزش و فروشگاه انواع تجهیزات آماده خدمت گذاری است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اسکیمر استخر

اسکیمر استخر چیست؟

اسکیمر استخر نقش مهمی در تمیز نگهداشتن آب استخر ایفا می کند. این وسیله به عنوان چربی ...
آنا یوسف زاده
11 مهر 1401
اجبار در نصب جعبه آتش نشانی در ساختمان

اجبار در نصب جعبه آتش نشانی در ساختمان

اجبار در نصب جعبه آتش نشانی در ساختمان چرا اجبار در نصب جعبه آتش نشانی در ساختمان وجود ...
نازنین فشندی
12 دی 1401
برند های کپسول آتش نشانی

بهترین برند های کپسول آتش نشانی کدامند؟

کپسول اطفاء حریق جزو مهم‌ترین تجهیزات آتش نشانی است و هنگام خرید آن باید دقت زیادی به ...
مدیر سایت
31 خرداد 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader