info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

آشنایی با مبدل حرارتی استخر

آنا یوسف زاده
09 شهریور 1401
دقیقه زمان برای مطالعه
مبدل حرارتی استخر

برای طراحی و راه‌اندازی استخر از تجهیزات زیادی استفاده می‌شود که هر کدام نقش مهمی را ایفا می‌کنند. یکی از این تجهیزات مهم، مبدل حرارتی استخر است که وظیفه یکسان سازی دمای استخر را بر عهده دارد. مبدل‌های حراراتی استخر انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز استخر ساخته می‌شوند. این وسیله کاربردی باعث می‌شود که دمای استخر در طول روز ثابت بماند و شما بتوانید به راحتی داخل استخر شنا کنید. در این مقاله مبدل حرارتی استخر، انواع مبدل حرارتی و نحوه عملکرد آن‌ها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با تاسیسات پارسا همراه باشید.

همین الان انواع تجهیزات استخر را با قیمت ویژه خریداری کنید

مبدل حرارتی استخر چیست؟

مبدل حرارتی یکی از مهم‌ترین تجهیزات استخر است که برای طراحی و راه‌اندازی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام استخرها اعم از تفریحی، درمانیف غواصی، شخصی و جکوزی مجهز به مبدل حرارتی هستند. این وسیله کاربردی وظیفه متعادل‌سازی آب استخر را بر عهده دارد.

در واقع مبدل حراراتی کمک می‌کند که دمای آب استخر در وضعیت ایده‌آلی قرار داشته باشد. مبدل حرارتی حرارت را از یک سیال به یک سیال دیگر منتقل می‌کند تا دمای آب استخر به تعادل برسد. به عبارتی استفاده از این وسیله باعث می‌شود بتوانید به راحتی داخل آب شنا کرده و از آن لذت ببرید. برای خرید انواع بوستر پمپ خانگی، بوستر پمپ آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی و … می توانید به وب سایت فروشگاهی تاسیسات پارسا مراجعه کنید.

انواع مبدل حرارتی استخر

مبدل‌های حرارتی استخر با توجه به کاربردی که دارند در انواع مختلف ساخته می‌شوند. لذا شما با توجه به نوع نیاز خود می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مبدل حرارتی را برای خرید انتخاب نمایید. اما قبل از آن بهتر است اطلاعات کافی درباره انواع مبدل‌های حرارتی استخر و نحوه عملکرد آن‌ها داشته باشید. به طور کلی انواع مبدل حرارتی استخر عبارت است از:

1- مبدل حرارتی استخری از نوع پوسته و لوله

مبدل‌های حرارتی استخر از نوع پوسته و لوله جزو شناخته شده‌ترین مبدل‌های حرارتی هستند که برای استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مبدل‌ها در دو نوع مسی و استیل ساخته می‌شوند و محبوبیت زیادی نزد مردم دارند. این مبدل‌ها از تعدادی لوله تشکیل شده‌اند که داخل یک محیط استوانه قرار می‌گیرند.

مبدل حرارتی استخری پوسته و لوله اغلب برای مواردی که نیاز به فشار بالای 30 بار و حرارت بالای 260 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مبدل‌ها از سه بخش هدر جلویی، هدر پشتی و تیوب باندل تشکیل شده‌اند که هر یک از آن‌ها وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله مزایای بسیار زیادی دارند و گزینه مناسبی برای خرید هستند. نظافت و تمیز کردن این مبدل‌ها بسیار ساده است و شما را به زحمت نخواهد انداخت. این مبدل‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که سطح تماس آن‌ها زیاد است و به شما کمک می‌کند که بتوانید سطح بزرگی از حرارت را در حجم کم ایجاد کنید.

2- مبدل حرارتی استخر از نوع هوا خنک

مبدل‌های حرارتی هوا خنک که به عنوان کولرهای هوایی نیز شناخته می‌شوند عملکرد متفاوتی با سایر مبدل‌ها دارند. در این مبدل‌ها ابتدا بخار آب گرم درون لوله‌های افقی توزیع می‌شوند. سپس این سیال‌ها به وسیله جریان هوا خنک شده و دمای آب استخر به شکل ایده‌آل در می‌آید.

3- مبدل حرارتی صفحه‌ای

مبدل‌های صفحه ای یکی دیگر از انواع مبدل‌های حراراتی استخر هستند. این مبدل‌ها از تعداد زیادی صفحات فلزی نازک تشکیل می‌شوند و شرایط مورد نیاز برای انتقال حرارت بالا بین دو سیال را فراهم می‌کنند. از ویژگی‌های منحصر به فرد مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای می‌توان به تعمیر و نگهداری آسان، اشغال فضای کمتر و بازدهی بالای آن‌ها اشاره کرد.

وقتی از مبدل‌های صفحه‌ای برای استخر استفاده می‌کنید سیال سرد و گرم از دو جهت مختلف وارد مبدل می‌شوند. سپس سیال‌های وارد شده به مبدل داخل صفحات فلزی جریان پیدا می‌کنند و گرما بین آن‌ها تبادل پیدا می‌کند. بدین ترتیب شما به آب با دمای متعادل دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به راحتی داخل آن شنا کنید.

مبدل حرارتی استخر

4- مبدل حرارتی استخری پره دار

مبدل‌های حرارتی پره‌دار به عنوان آخرین دسته از مبدل‌های استخر شناخته می‌شوند. این مبدل‌های حرارتی مجهز به پره‌هایی قدرتمند هستند که برای انتقال گرما طراحی شده‌اند. این مبدل‌ها به دو دسته مبدل صفحه‌ای پره‌دار و مبدل لوله‌ای پره‌دار تقسیم بندی می‌شوند. شما با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید بهترین مبدل حرارتی پره‌دار را برای خرید انتخاب نمایید.

مشکلات مربوط به درون استخر

استخر مکانی عمومی است و افراد زیادی داخل آن شنا می‌کنند. هر یک از این افراد بدن متفاوتی داشته و ممکن است بیماری‌های خاصی داشته باشند. هنگام شنا کردن در آب موادی همچون مو، چربی، مواد آرایشی، ناخن و … به آب اضافه شده و کیفیت آب را پایین می‌آورند.

همین موضوع سبب می‌شود که آب درون استخر شفافیت و زلالیت خود را از دسته داده و دچار تغییر رنگ شود. در چنین شرایطی نباید داخل آب شنا کنید چون ممکن است مریض شوید و یا بر اثر کدر شدن آب با دیواره‌های استخر برخورد کنید.

مبدل حرارتی استخر

جمع بندی

یکسان بودن دمای آب در طول روز و در حین شنا کردن اهمیت بسیار زیادی دارد. برای تنظیم دمای آب استخر از وسیله‌ای کاربردی به نام مبدل حرارتی استفاده می‌شود. این تجهیزات انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز مشتری ساخته می‌شوند. با خرید مبدل حرارتی استخر مناسب می‌توانید دمای آب استخر را تنظیم کرده و به راحتی داخل آن شنا کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد. چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره تجهیزاتی همچون بوستر پمپ آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی دارید کافی است به فروشگاه تاسیسات پارسا مراجعه نمایید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تشخیص نشت استخر

تشخیص نشت استخر و تعمیر آن

تشخیص نشت استخر و تعمیر آن تشخیص نشت استخر بر اساس علائم گوناگون انجام می شود. هنگامی که ...
نازنین فشندی
28 آذر 1401
اهمیت ضدعفونی کردن استخر

بررسی اهمیت ضدعفونی کردن استخر

در این مطلب قصد داریم شما را با اهمیت ضدعفونی کردن استخر آشنا کنیم. یکی از مهم ...
آنا یوسف زاده
09 مهر 1401
اگزاست چیست؟

اگزاست چیست؟

اگزاست چیست؟ اگزاست فن یکی از بهترین تجهیزات برای ایجاد تهویه و گردش هوا در فضاهای بسته است. ...
آنا یوسف زاده
26 مرداد 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader