info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

جعبه آتش نشانی

مدیر سایت
18 تیر 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی چیست ؟

جعبه آتش نشانی که فایر باکس نامیده می شود از مهم ترین تجهیزات ایمنی به شمار می رود. طبق قانون نصب فایرباکس در مکان هایی که احتمال آتش سوزی در آن ها زیاد است الزامی می باشد. در جعبه آتش نشانی تمام ابزارهای و لوازم برای مقابله با حریق تعبیه شده که می توان به قرقره شیلنگ آتش نشانی، کپسول و … اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با جعبه آتش نشانی آشنا کنیم.

جعبه آتش نشانی

خرید جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی می باشد که به افراد کمک می کند تا در هنگام وقوع آتش سوزی، ابزارهای لازم برای مقابله با آن را داشته باشند. در این جعبه که فایرباکس نیز نامیده می شود وسایلی مانند قرقره شیلنگ آتش نشانی، کپسول، توپ ضد انتشار حریق و … وجود دارد. همان طور که می دانید و در مطالب قبل نیز به آن اشاره کردیم محتویات انواع کپسول آتش نشانی با یکدیگر فرق می کنند. برخی از آن ها حاوی فوم هستند و برخی دیگر ترکیبی از پودر و گاز، CO2 ، آب و … می باشند.
بر طبق قانون جدید، تمام مکان هایی که در معرض آتش سوزی هستند باید جعبه آتش نشانی را نصب کنند تا از خطرات احتمالی دور بمانند. از دیگر تجهیزاتی که برای اطفای حریق مورد استفاده قرار می گیرد بوستر پمپ آتش نشانی است که توسط ماموران آتش نشانی بکار گرفته می شود. برای خرید هر کدام از این تجهیزات می توانید به وب سایت فروشگاهی تاسیسات پارسا مراجعه کنید. در این فروشگاه امکان خرید تجهیزات استخر، اسکیمر و … نیز وجود دارد.
از زمان های گذشته تا کنون، آتش یکی از تهدیدآمیز ترین خطراتی بوده که سلامت جان انسان ها را به خطر می انداخته است. همواره از تجهیزات و ابزارهای مختلف برای مقابله با حریق استفاده می شده است. امروزه پیشرفت تکنولوژی و فناوری باعث شده که ساختمان ها، مکان های مسکونی، جان افراد و اموال آن ها محافظت بیشتری در برابر آتش داشته باشند. به همین دلیل نمی توان اهمیت استفاده از فایرباکس، کپسول آتش نشانی، توپ اطفای حریق و …. را انکار کرد.

برای خرید انواع تجهیزات آتش نشانی میتوانید با ما تماس بگیرید

انواع فایرباکس

معمولا فایرباکس ها به شکل توکار و روکار طراحی و نصب می شوند. برخی از آن ها نیز محوطه ای هستند. به این معنا که از ساختار ایستاده و پایه دار برخوردار می باشند. اگر بخواهیم جعبه آتش نشانی را از نظر کاربرد به دسته بندی های مختلفی تقسیم کنیم باید به firebox و hose Reel اشاره کنیم. تفاوت این دو نوع از جعبه ها، در نوع شیلنگ آتش نشانی آن است.
شیوه دیگری که در دسته بندی انواع جعبه های آتش نشانی وجود دارد جنس بدنه آن هاست. برخی جعبه ها از استیل و برخی دیگر از فایبرگلاس ساخته می شوند. قطعا مقاومت هر دوی آن ها عالی است و می توان یکی از آن ها را بر اساس نوع محیط و کاربرد آن انتخاب کرد. فایرباکس ها از نظر شکل ظاهری به جعبه های دو قلو و دو طبقه نیز تقسیم بندی می شوند. برای انتخاب بهترین نوع آن می توانید با مشاورین و کارشناسان در این زمینه صحبت کنید.

جعبه آتش نشانی

قیمت جعبه آتش نشانی

فایرباکس ها در انواع و مدل های مختلفی در کشور ایران تولید می شوند که قیمت گذاری بر روی آن ها متاثر از پارامترهای مختلفی می باشد. به طور مثال هر چقدر ورق بکار رفته در تولید آن ها ضخیم تر باشد مقاومت جعبه افزایش پیدا می کند و افراد باید مبلغ بیشتری بابت خرید آن پرداخت کنند. همچنین کیفیت ساخت و جوشکاری از دیگر عوامل موثر بر قیمت جعبه های آتش نشانی می باشد. هر چه یراق آلات بکار رفته در ساخت این نوع از تجهیزات مرغوب تر باشد و کیفیت لوازماتی همچون قرقره، شیلنگ و … بیشتر باشد قیمت نهایی فایر باکس نیز بیشتر می شود. علاوه بر موارد مذکور در قیمت گذاری جعبه های آتش نشانی باید اشاره ای به وزن کپسول های انتخابی، سایز جعبه، جنس شیلنگ، هوزریل و … داشته باشیم.

استاندارد جعبه های آتش نشانی

NFPA14 یکی از استانداردهای مهم در خصوص تولید و نصب جعبه های آتش نشانی محسوب می شود که افراد باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. به طور مثال طول شیلنگ موجود در فایر باکس نباید بیشتر از 30 متر باشد تا بتوانیم از امنیت آن اطمینان پیدا کنیم. دیواری که قصد داریم جعبه را بر روی آن تعبیه کنیم باید از نظر استحکام در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد و ضخامت آن حداقل 10 سانتی متر باشد. وزن جعبه آتش نشانی زیاد است و اگر بخواهید آن را بر روی دیواری نصب کنید که از مقاومت کافی برخوردار نیست مشکلات عدیده ای برای شما به وجود خواهد آمد.
از دیگر مواردی که در استاندارد نصب جعبه آتش نشانی حائز اهمیت می باشد این است که جعبه باید در ارتفاع 120 الی 130 متری از سطح زمین نصب شود. حداقل فاصله شیلنگ و قرقره با دیواره جعبه نباید بیشتر از 5 سانتی متر باشد. درب جعبه باید به نحوی طراحی و تولید شده باشد که باز و بسته شدن آن با سهولت انجام شود. به همین دلیل بهترین متریال برای ساخت بدنه این جعبه، استیل یا فایبر گلاس می باشد.
بهترین مکان برای نصب جعبه های آتش نشانی نزدیک درب خروجی، پاگرد پله ها و راه پله ها می باشد. زیرا مسیرهای خروجی در هنگام حریق مسدود می شوند و اجازه خروج افراد را نمی دهند. هنگامی که کپسول در این مکان ها نصب می شود و اطفای حریق را انجام می دهند نقش مهمی در سلامت جان افراد خواهند داشت.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات آتش نشانی

آشنایی با قوانین و مقررات آتش نشانی

آتش نشان‌ها جزو افراد دلسوز و آموزش دیده‌ای هستند که با به خطر انداختن جان خود تلاش می‌کنند ...
مدیر سایت
23 خرداد 1401
نشت استخر

نشت استخر

نشت استخر | شناسایی و تعمیر مهم ترین علامت نشت استخر این است که حجم آب به ...
نازنین فشندی
25 اردیبهشت 1402
راهنمای خرید پمپ آب

راهنمای خرید پمپ آب

در راهنمای خرید پمپ آب به نکاتی اشاره می کنیم که با درنظر گرفتن آن ها می ...
آنا یوسف زاده
04 مرداد 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader