info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

انواع پمپ استخر

نازنین فشندی
16 فروردین 1402
دقیقه زمان برای مطالعه
انواع پمپ استخر

انواع پمپ استخر

شناخت انواع پمپ استخر اهمیت زیادی دارد. زیرا به شما کمک می کند که بهترین نوع آن را بر اساس نیاز و کاربرد انتخاب کنید. عدم استفاده از پمپ استخر سبب می شود تا آب آن راکد شود و مواد شیمیایی به طور یکسان در آن پخش نشود. بکارگیری از انواع پمپ استخر باعث می شود تا آب به سمت فیلتر هدایت شود و عمل فیلتراسیون آن به بهترین نحو انجام شود.

انواع پمپ استخر

پمپ استخر چیست ؟

شناخت و انتخاب انواع پمپ استخر نقش مهمی در فیلتراسیون و پاکسازی آب دارد. اگر در یک استخر از پمپ استفاده نشود نه تنها پخش مواد شیمیایی در آن به درستی انجام نمی شود بلکه آب به سمت فیلتر هدایت نمی شود و راکد می ماند. پمپ از اصلی ترین تجهیزات استخر به شمار می رود و می تواند سیالات را به روش مکانیکی جابجا کند. به عبارتی دیگر پمپ انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی دریافت می کند و به سیال انتقال می دهد. از انواع پمپ استخر می توان در صنایع دیگر از جمله کشاورزی، خانگی و … نیز استفاده کرد. برای خرید انواع تجهیزات استخر از جمله پمپ، اسکیمر، فیلتر و … می توانید به صورت آنلاین به وب سایت فروشگاهی تاسیسات پارسا مراجعه کنید. در این فروشگاه امکان خرید تجهیزات آتش نشانی از جمله بوستر پمپ آتش نشانی نیز وجود دارد.
پمپ استخر نقش مهمی در فیلتراسیون آب دارد. هنگامی که آب استخر فیلتر و پاکسازی می شود فرآیند پیچیده ای را طی می کند. در واقع می توان گفت که پمپ عملکردی همانند قلب انسان دارد. این دستگاه با کمک الکتروپمپ قبل از آنکه آب استخر را به استخر بازگرداند به درون لوله ها به گردش در می آورد. در ابتدا از یک اسکیمر برای پاکسازی آلودگی های بزرگ مانند برگ درختان، سنگ ها و … استفاده می شود تا این آلودگی ها باعث انسداد پمپ نشوند. سپس آب به فیلتر هدایت می شود و بعد از پاکسازی کامل، به استخر برگردانده می شود.

همین الان انواع تجهیزات استخر را با قیمت ویژه خریداری کنید

معرفی انواع پمپ استخر

قطعا انتخاب بهترین پمپ از جمله پمپ کفکش استخر به پارامترهای مختلفی مانند ابعاد استخر شما بستگی دارد. توصیه می کنیم قبل از خرید با افراد و متخصصین مجرب مشورت کنید تا از انتخاب اشتباه جلوگیری شود. انتخاب نادرست پمپ باعث می شود که نه تنها عملکرد مناسبی نداشته باشد بلکه موتور پمپ نیز آسیب ببیند و انرژی بیشتری نسبت به پمپ مناسب مصرف کند. در این بخش شما را با انواع پمپ استخر آشنا می کنیم و به شما کمک خواهیم کرد که بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع پمپ استخر

پمپ تک سرعته

پمپ های تک سرعته یکی از مقرون به صرفه ترین انتخاب ها می باشد و به دلیل قیمت مناسب، از محبوبیت زیادی در میان استخرداران برخوردار است. این پمپ کارآیی زیادی دارد اما انرژی بالایی مصرف می کند. اگر از استخر به ندرت استفاده می کنید این پمپ گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود. اگر می خواهید از مصرف بی رویه انرژی دوری کنید در هنگام عدم استفاده از استخر، آن را خاموش کنید.

پمپ دو سرعته

پمپ های دوسرعته می توانند سرعت را از کند به تند تغییر دهند و از دو حالت برای کار برخوردار هستند. استخرهایی که از آب گرم استفاده می کنند می توانند به سراغ این پمپ بروند. به طور معمول پمپ استخر دوسرعته در جکوزی و استخرهای درمانی استفاده می شود. زیرا استخرهای درمانی از آب گرم استفاده می کنند.

انواع پمپ استخر

پمپ با سرعت متغیر

پمپ هایی که از سرعت متغیر برخوردار هستند بیشتر از دو گزینه دارند که می توان به سریع، آهسته و متوسط اشاره کرد. این پمپ ها که نسبت به سایر انواع پمپ استخر کم مصرف هستند کارآیی بیشتری برای صاحبان استخر به همراه دارند. میزان مصرف انرژی آن ها نسبت به پمپ های تک سرعته کمتر است.

کاربرد پمپ استخر

پس از آنکه به معرفی پمپ استخر و انواع آن پرداختیم نوبت به این می رسد که کاربرد این دستگاه را شرح دهیم. همان طور که می دانید و در مطالب قبل ذکر کردیم استخرهای درون زمینی و روی زمینی از متداول ترین انواع استخر محسوب می شوند که برای هر کدام از آن ها پمپ های خاصی طراحی شده است. قطعا نمی توان از یک نوع پمپ برای هر دو استخر بهره گرفت. به طور مثال استخرهای روی زمین از نیروی گرانش برای تغذیه آب به ورودی پمپ استفاده می کنند. این مکانیزم برای استخرهای درون زمینی مناسب نخواهد بود.
انواع پمپ استخر بر اساس پارامترهایی همچون کاربرد نیز دسته بندی می شوند. به طور مثال پمپ هایی وجود دارند که برای استخرهای مسکونی، استخرهای عمومی و … طراحی شده اند. انتخاب این پمپ ها بر اساس ابعاد استخر انجام می شود و مهم ترین تفاوت آن ها در اندازه و توان آن هاست. معمولا استخرهای مسکونی یا شخصی با آپشن های اضافه همچون آبشار یا جکوزی ساخته می شوند. ممکن است این آپشن ها به پمپ های جداگانه نیاز داشته باشند و شما مجبور باشید به طور همزمان از چند پمپ برای استخر استفاده کنید.

کلام آخر!!

اگر قصد دارید یک استخر جدید در محل زندگی خود تاسیس کنید و یا تجهیزات قدیمی استخر را تعویض کنید توصیه می کنیم قبل از هر اقدام با متخصصین و افراد باسابقه مشورت کنید. وجود کارشناسان در مجموعه تاسیسات پارسا به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس نوع و ابعاد استخر داشته باشید. تنها کافیست اقدام به برقراری ارتباط با آن ها کنید تا اسرع وقت مشاوره های لازم را دریافت کنید.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تاریخچه شیلنگ آتش نشانی

تاریخچه شیلنگ آتش نشانی

تاریخچه شیلنگ آتش نشانی در این مطلب قصد داریم شما را با تاریخچه شیلنگ آتش نشانی آشنا کنیم. ...
نازنین فشندی
14 آذر 1401
بهترین نقاط نصب پمپ استخر

بهترین نقاط برای نصب پمپ استخر کجاست؟

بهترین نقاط برای نصب پمپ استخر کجاست بررسی بهترین نقاط نصب پمپ استخر موضوعی است که قصد داریم ...
نازنین فشندی
21 آذر 1401
لوله استخری

لوله استخری چیست ؟ آشنایی با ویژگی های مهم لوله استخری

لوله استخری از جمله لوله‌ها و تجهیزاتی است که داخل استخر به کار برده می‌شود. این لوله‌ها ...
آنا یوسف زاده
30 شهریور 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader