info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

معرفی انواع سیستم‌های اعلام حریق و قابلیت های آنها

مدیر سایت
14 تیر 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
سیستم‌های اعلام حریق

سیستم‌های اعلام حریق جزو تجهیزات مدرن و منحصر به فردی هستند که برای کمک به مهار آتش سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های اعلام حریق به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید در همان لحظات ابتدایی از آتش سوزی باخبر شوید و به موقع جلوی گسترش آتش را بگیرید. علاوه بر این نصب سیستم‌های اعلام آتش به شما کمک می‌کند که از خسارات مالی و جانی احتمالی جلوگیری کنید. این سیستم‌ها انواع مختلفی دارند و به منظور راحتی کار شما عزیزان طراحی شده‌اند. در این مقاله انواع سیستم‌های اعلام حریق و قابلیت‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با تاسیسات پارسا همراه باشید.

سیستم‌های اعلام حریق

انواع سیستم‌های اعلام حریق و قابلیت‌های آن‌ها

سیستم‌های اعلام حریق به عنوان یکی از بهترین تجهیزات آتش نشانی شناخته می‌شوند که برای اعلام و هشدار دادن به موقع در زمان آتش سوزی طراحی شده‌اند. سیستم های اعلام حریق با توجه به نیاز کاربران در انواع مختلفی طراحی می‌شوند و شما می‌توانید طبق نیاز خودتان بهترین آن‌ها را خریداری کنید. انواع سیستم‌های اعلام حریق و قابلیت‌های آن‌ها به صورت زیر است:

سیستم‌های اعلام حریق معمولی (Conventional)

سیستم اعلام حریق معمولی با نام‌های دیگری همچون سیستم متعارف یا کانونشال نیز شناخته می‌شود. این سیستم ها به صورت معمولی طراحی شده‌اند و اغلب برای مکان‌هایی که اهمیت یا حساسیت کمتری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های اعلام حریق متعارف قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و استفاده از آن‌ها به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

سیستم‌های اعلام حریق کانونشال منطقه‌ی آشکار ساز را توسط یک دستگاه ال ای دی شناسایی می‌کند. سیستم‌های اعلام حریق متعارف قابلیت تشخیص محل دقیق آتش سوزی را ندارند و منطقه حریق را به صورت حدودی مشخص می‌کنند.

سیستم اعلام حریق بی سیم (Wireless)

سیستم‌های اعلام حریق بی سیم محبوبیت بسیار زیادی نزد مشتریان دارند چرا که برای نصب آن‌ها از هیچ گونه سیم کشی استفاده نمی‌شود. برای طراحی و ساخت این سیستم‌ها از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌شود به همین جهت می‌توانید به موقع از آتش سوزی باخبر شوید و جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیرید.

 

سیستم اعلام حریق بی سیم برای مکان‌های عادی و عمومی مناسب است. شما می‌توانید شماره تماس خودتان را به سیستم وارد کنید تا در صورت بروز حادثه و خطر آتش سوزی به طور خودکار با شما تماس بگیرد. بروز کردن این سیستم‌ها با توجه به قابلیت‌هایی که دارند بسیار ساده است و هزینه زیادی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر (Addressable)

سیستم‌های آدرس پذیر جزو نسل جدید سیستم‌های اعلام حریق هستند که در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. این سیستم‌ها از دستگاه‌ها و آشکار سازهایی طراحی شده‌اند که به یک صفحه مرکزی متصل شده است. سیستم‌های آدرس پذیر قدرت بسیار زیادی در تشخیص محل دقیق آتش سوزی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید به راحتی آتش را مهار نمایید. به عبارتی دیگر سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر دارای یک آدرس و مکان مشخص هستند که فرآیند هشدار آتش سوزی را به صورت دقیق به شما اعلام می‌کنند.

برای خرید انواع تجهیزات آتش نشانی میتوانید با ما تماس بگیرید

سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم های اعلام حریق هوشمند کاملا متفاوت با نوع دیگر سیستم‌ها هستند. سیستم های هوشمند قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و به دلیل مزایای زیادی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. این سیستم‌ها شبیه سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر طراحی شده‌اند اما بسیار هوشمند‌تر از آن‌ها هستند. سیستم‌های اعلام حریق هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند کخ احتمال بروز آتش سوزی را به خوبی تشخیص می‌دهند و با این کار از بروز خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری می‌کنند.

 

از مهم ترین مزایا و قابلیت‌های سیستم اعلام حریق هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • سیستم اعلام حریق هوشمند از قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات امنیتی ساختمان پشتیبانی می‌کنند.
  • این سیستم‌ها به صورت 24 ساعته ساختمان را تحت کنترل خود دارند.
  • تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق هوشمند مقرون به صرفه است.
  • در سیستم اعلام حریق هوشمند امکان این وجود دارد تا حساسیت تجهیزات آشکار کننده توسط شخص تنظیم شود.
  • این سیستم‌ها احتمال بروز آتش سوزی را تشخیص می‌دهند.

با استفاده از سیست های اعلام حریق هوشمند می‌توانید تنظیم کنید که تجهیزات تا چه میزان خطرناک یا حساس هستند.

سیستم‌های اعلام حریق

جمع بندی

سیستم‌های اعلام حریق جزو تجهیزات کاربردی هستند که با دیدن علائم مشکوک به شما اعلام می‌کنند که آتش سوزی رخ داده است. این سیستم‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در اولین فرصت آتش سوزی را مهار کنید و از بروز خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری نمایید. در این مقاله انواع سیستم‌های اعلام حریق و قابلیت‌های هریک از آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم که به شما کمک می‌کند بتوانید بهترین سیستم‌های اعلام حریق را برای خود خریداری نمایید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد. چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره تجهیزاتی همچون بوستر پمپ آتش نشانی و تجهیزات استخر دارید کافی است به بخش فروشگاه تاسیسات پارسا مراجعه نمایید.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تجهیزات گرمایش استخر

بررسی تجهیزات گرمایش استخر

استفاده از تجهیزات گرمایش استخر در استخرهای روباز، سرپوشیده و ... ضروری است. در واقع هیچ فرقی ...
آنا یوسف زاده
22 مهر 1401
ضوابط و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی 1401

ضوابط و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی 1402

آشنایی با ضوابط و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی 1402 ضوابط و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی 1402 ...
نازنین فشندی
04 اسفند 1401
راهنمای خرید پمپ آب

راهنمای خرید پمپ آب

در راهنمای خرید پمپ آب به نکاتی اشاره می کنیم که با درنظر گرفتن آن ها می ...
آنا یوسف زاده
04 مرداد 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader