info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

آشنایی با سیستم های گرمایش تشعشعی

آنا یوسف زاده
20 شهریور 1401
دقیقه زمان برای مطالعه
سیستم های گرمایش تشعشعی

سیستم گرمایش تشعشعی جزو سیستم‌های محبوب و شناخته شده است که برای گرم کردن افراد و اجسام مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم فوق‌العاده مزایای بسیار زیادی داشته و باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود. سیستم گرمایش تشعشعی با نام سیستم گرمایشی تابشی نیز شناخته می‌شود و استفاده از آن به شما کمک خواهد کرد که بتوانید محیط مورد نظر را به راحتی گرم کنید. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد سیستم های گرمایش تشعشعی بدانید را بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با تاسیسات پارسا همراه باشید

سیستم گرمایش تشعشعی چیست

سیستم گرمایشی تشعشعی جزو سیستم های قدرتمند و منحصر به فرد برای گرم کردن محیط و افراد است. این سیستم با نام سیستم گرمایش تابشی نیز شناخته می‌شود و قدرت بسیار زیادی در گرم کردن محیط دارد. نحوه عملکرد این سیستم بدین صورت است که گرما را به وسیله امواج الکترومغناطیس ساطع کرده و پس از برخورد به اجسام، آن‌ها را گرم می‌کند. هر چقدر رنگ اجسام تیره‌تر باشد، گرمای بیشتری را دریافت خواهند کرد.

برای ساخت سیستم‌های گرمایش تشعشعی از قطعات اولیه با کیفیت و منحصر به فرد استفاده می‌شود. به همین جهت به ندرت دچار فرسودگی می‌شوند و طول عمر بالایی دارند. از نکات قابل توجه درباره این سیستم‌ها، نحوه نصب راحت آن‌ها است. یعنی نیاز نیست برای نصب این سیستم‌های گرمایشی به زحمت بیافتید. بلکه به راحتی و در مدت زمان کوتاه می‌توانید سیستم‌های تشعشعی را نصب نمایید.

برای خرید انواع تجهیزات آتش نشانی میتوانید با ما تماس بگیرید

لیست تجهیزات استخر

انواع سیستم های گرمایش تشعشعی

سیستم های گرمایش تشعشعی جزو سیستم‌های مدرن و حرفه ای برای افزایش گرمای محیط هستند که در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. این سیستم‌ها جایگزین مناسبی برای سیستم های گرمایش از نوع جابجایی هستند و در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی سیستم‌های گرمایش تشعشعی به سه حالت سقفی، زمینی و دیواری تقسیم بندی می‌شوند.

شما با توجه به نوع محیط مورد نظر و سلیقه شخصی خود می‌توانید بهترین نوع سیستم‌های تشعشعی را برای خرید انتخاب کنید. هر یک از این سیستم‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و مزایای مختلفی دارند. پس با بررسی سیستم‌های گرمایشی تشعشعی و قیمت آن‌ها می‌توانید دستگاهی کاربردی خریداری کنید.

کاربرد سیستم های گرمایشی تشعشعی چیست؟

سیستم‌های گرمایشی از نوع تشعشعی جزو بهترین سیستم های گرمایشی موجود در بازار هستند که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند. این سیستم‌ها باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها می‌شوند لذا از آن‌ها می‌توان در سوله‌های بزرگ، سالن‌های ورزشی، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، کارخانه‌ها و … استفاده کرد.

مزایای سیستم های گرمایش تشعشعی چیست؟

سیستم‌ های گرمایش تشعشعی به عنوان سیستم‌های کاربردی و مدرن موجود در بازار شناخته می‌شوند. این سیستم‌ها قدرت بسیار زیادی داشته و مزایای بسیار زیادی دارد. با استفاده از این سیستم گرمایشی می‌توانید به راحتی محیط مورد نظر را گرم کنید. مهم‌ترین مزایای سیستم‌های گرمایش تشعشعی عبارت‌اند از:

  • از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.
  • گرما را به صورت یکسان ساطع می‌کند و از بروز اختلاف دما در سقف و کف محیط جلوگیری می‌کند.
  • از قابلیت طبقه بندی حرارت و خاموش کردن سیستم وجود دارد.
  • باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی می‌شود.
  • به راحتی می‌توان دمای محیط‌های بزرگ را با این سیستم گرمایشی افزایش داد.
  • به راحتی و در مدت زمان کوتاه نصب می‌شوند.
  • محیط را با سرعت بالایی گرم می‌کنند.
  • به صرفه جویی در وقت و انرژی کمک می‌کند.
  • باعث کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود.

سیستم گرمایش تشعشعی چه تفاوتی با یونیت هیتر دارد؟

سیستم گرمایش تشعشعی و یونیت هیتر دو وسیله مختلف هستند که برای افزایش گرمای محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که از یونیت هیتر استفاده می‌کنید گرمای محیط در سقف محیط جمع می‌شود و گرما به طور مناسب داخل محیط وجود نخواهد داشت. اما سیستم های تشعشعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گرما به طور یکسان در کف و سقف جمع می‌شود و شما می‌توانید حرارت را طبقه بندی کنید.

به طور کلی هر دو وسیله قدرت بسیار زیادی در افزایش گرمای محیط دارند. اما سیستم‌های گرمایش تشعشعی از جهات مختلف با یونیت هیتر متفاوت است و گزینه بهتری برای خرید به شمار می‌رود. با خرید این سیستم‌ها می‌توانید محیط را به راحتی گرم کرده و از هدر رفتن انرژی و هزینه‌ها جلوگیری کنید.

سیستم های گرمایش تشعشعی

جمع بندی

در این مقاله سیستم های گرمایش تشعشعی را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. این سیستم‌ها به دلیل ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی که دارند به عنوان پرکابرد‌ترین سیستم‌های گرمایشی شناخته می‌شوند. به کمک سیستم تشعشعی می‌توانید به راحتی محیط اطراف را گرم کنید و با جلوگیری از اتلاف انرژی در هزینه‌های مصرفی صرفه جویی کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد. چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره تجهیزات استخر، تجهیزات آتش نشانی و بوستر پمپ آتش نشانی دارید کافی است به فروشگاه تاسیسات پارسا مراجعه نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات آتش نشانی

آشنایی با قوانین و مقررات آتش نشانی

آتش نشان‌ها جزو افراد دلسوز و آموزش دیده‌ای هستند که با به خطر انداختن جان خود تلاش می‌کنند ...
مدیر سایت
23 خرداد 1401
تشخیص نشت استخر

تشخیص نشت استخر و تعمیر آن

تشخیص نشت استخر و تعمیر آن تشخیص نشت استخر بر اساس علائم گوناگون انجام می شود. هنگامی که ...
نازنین فشندی
28 آذر 1401
فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر چیست؟

فیلتر شنی استخر چیست ؟ فیلتر شنی استخر یکی از تجهیزاتی است که عملیات تصفیه آب را انجام ...
آنا یوسف زاده
15 مرداد 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader