info@tasisatparsa.com ۰۹۱۲۶۶۶۲۷۴۰۷

نکات خرید درب ضد حریق شیشه ای

آنا یوسف زاده
24 مرداد 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
درب ضد حریق شیشه ای

درب ضد حریق شیشه ای یکی از بهترین و کاربردی‌ترین تجهیزات آتش نشانی است که محبوبیت زیادی بین مردم دارد. این درب‌ها از جنس شیشه ساخته شده‌اند و قابلیت‌های فراوانی دارند. با خرید درب‌های ضد آتش شیشه‌ای هم می‌توانید زیبایی را برای منزل خود به ارمغان بیاورید هم ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی را افزایش دهید. در این مقاله درب ضد حریق شیشه‌ ای و نکات پیرامون خرید آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد؛ پس اگر می‌خواهید به طور کامل با این درب‌ها آشنا شوید از شما دعوت می‌کینم که در ادامه با تاسیسات پارسا همراه باشید.

برای خرید انواع تجهیزات آتش نشانی میتوانید با ما تماس بگیرید

درب ضد حریق شیشه‌ ای چیست؟

معمولا درب ضد حریق شیشه ای در نوع تک درب و دو درب اجرا می شود. علاوه بر آن می توان نیمی از درب را به شکل ثابت و نیم دیگر را به شکل بازشو اجرا کرد. در اغلب مواقع از این مدل ها برای شیشه های دوبند و درب کشویی استفاده می شود. بدون شک استفاده از درب ضد حریق شیشه ای در کنار انواع تجهیزات آتش نشانی در ساختمان امری ضروری تلقی می شود. هنگامی که حوادثی از جمله آتش سوزی رخ می دهد تمام تجهیزات از جمله بوستر پمپ آتش نشانی برای اطفای حریق وارد میدان می شوند. اگر قصد دارید برای ساختمان مسکونی خود تجهیزات آتش نشانی را تهیه کنید می توانید به سراغ وب سایت فروشگاهی تاسیسات پارسا بروید. در این وب سایت می توانید علاوه بر تهیه لوازم اطفای حریق، اقدام به تهیه انواع تجهیزات استخر نیز کنید.درب‌ ضد حریق شیشه‌ ای جزو درب‌های پرمصرف‌ و کاربردی‌ است که برای افزایش ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب‌ها از جنس شیشه ساخته شده‌اند و نصب آن‌ها به شما کمک خواهد کرد که هنگام آتش سوزی از گسترش آتش جلوگیری کرده و فرصت لازم برای نجات شما را فراهم می‌کند. این درب‌ها در طرح ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند و جزو گزینه‌های ایده‌آل برای خرید هستند. برای خرید انواع بوستر پمپ خانگی، بوستر پمپ آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی و … می توانید به وب سایت فروشگاهی تاسیسات پارسا مراجعه کنید. افرادی که در زمینه مدیریت استخر فعالیت می کنند نیز می توانند انواع تجهیزات استخر را از این فروشگاه تهیه کنند.

مزایای درب ضد حریق شیشه‌ ای

درب‌ های ضد حریق مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش سوزی دارند و همین موضوع سبب می‌شود که مورد توجه قرار بگیرند. این درب‌ها ظاهر زیبایی دارند و به صورت مدرن طراحی شده‌اند. درب‌های ضد حریق شیشه‌ای به گونه‌ای ساخته شده‌اند که امکان مشاهده هر دو سمت درب برای ساکنان ساختمان وجود دارد.

با توجه به این شرایط شما هنگام آتش سوزی می‌توانید دور و اطراف را به طور کامل بررسی کنید و بهترین راه را برای فرار انتخاب نمایید. این درب‌ها از گسترش و پخش شدن آتش به سایر نقاط ساختمان جلوگیری می‌کنند. لذا شما زمان کافی دارید که از محل حادثه فرار کنید و از ماموران زحمت کش آتش نشانی درخواست کمک نمایید.

درب ضد حریق شیشه ای

درب ضد حریق فلزی

به جز درب های ضد حریق شیشه ای می توان به درب ضد حریق فلزی نیز اشاره کرد. درب های فلزی در ساختمان هایی نصب می شوند که ارتفاع آن ها حداکثر 23 متر است. قطعا نصب و راه اندازی این درب ها باید بر مبنای استانداردهای آتش نشانی و تاییدیه سازمان نظام مهندسی باشد. اگر ارتفاع ساختمان بیشتر از 23 متر باشد از استانداردهای UL استفاده کرد. درب های مذکور باید از دستگیره های بازشو برخوردار باشند و از پشت دارای آرام بند باشند. درب های فلزی باید دارای چهارچوب فلزی نیز باشند. معمولا روکش هایی که برای این درب ها بکار می رود از جنس ورق های گالوانیزه فولادی است. درون آن ها از ماده ای استفاده شده که قادر است دمای 850 درجه را تحمل کند. به همین دلیل در هنگام بروز آتش سوزی شاهد مشکلاتی از جمله آب شدن درب نخواهیم بود.

ویژگی های درب ضد حریق فلزی

در ساخت درب ضد حریق شیشه ای تنوع رنگی وجود ندارد و تمام آن ها به شکل شفاف تولید می شود. اما در ساخت درب ضد حریق فلزی می توان رنگ مورد نظر را اعمال کرد. در یراق آلات بکار رفته در این درب از متریالی استفاده می شود که در برابر آتش سوزی از مقاومت بی نظیری برخوردار باشند. این موضوع می تواند امنیت محل را در هنگام آتش سوزی تامین کند. درزگیرهایی که در این درب بکار می روند باید بر اساس استانداردها تولید شده باشند. زیرا درزگیرها نقش مهمی در جلوگیری از خروج دود و گازهای سمی ناشی از حریق دارند.
ضخامت درب ضد حریق فلزی 5.5 سانتی متر است. این میزان از ضخامت باعث می شود که نصب آن ها بر روی چارچوب فلزی امکان پذیر نباشد. بر اساس استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد وزن تقریبی درب های ضد حریق فلزی باید 100 کیلوگرم باشد. همچنین ابعاد درب فلزی باید در عرض 105 الی 110 سانتی متر باشد.

درب ضد حریق چوبی

در برخی از مکان ها به جای استفاده از درب ضد حریق شیشه ای از درب ضد حریق شیشه ای استفاده می کنند. همان طور که از نام آن پیداست با چارچوب چوبی تولید می شوند. در قسمت پایین درب شاهد وجود یک بخش متحرک هستیم که در هنگام بسته شدن مانع از ورود دود می شود. اگر بخواهیم میزان ضخامت این درب را بر اساس استانداردهای آتش نشانی بیان کنیم باید بگوییم که این درب ها باید 1.5 سانتی متر ضخامت داشته باشند. ساختمان هایی که ارتفاع بیشتر از 23 متر دارند گزینه مناسبی برای نصب درب چوبی ضدحریق می باشد. این درب ها به نام دودبند نیز شناخته می شوند. استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد بیان می کند که درب های مذکور باید فاقد برجستگی و کنده کاری باشند. جنس چوب آن ها نیز باید خشک باشد.

ویژگی های درب ضد حریق چوبی

بسیاری از ویژگی هایی که در خصوص درب ضد حریق شیشه ای وجود ندارد در درب چوبی قابل مشاهده می باشد. اگر درب و چارچوب آن از یک رنگ و جنس باشند قطعا زیبایی آن به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. چوب هایی که برای ساخت چنین درب هایی مورد استفاده قرار می گیرند در برابر حرارت و دما مقاومت زیادی دارند. توجه داشته باشید که در هنگام خرید چنین درب هایی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. زیرا علاوه بر متریال ویژه، مراحل تولید پیچیده ای نیز دارند.
تمام یراق آلات مانند دستگیره، لولا و … باید از نوع ضدحریق باشند و بر مبنای استانداردهای موجود ساخته شوند. در اطراف چارچوب درب باید از دودبندهای مناسب استفاده شود تا از ورود دود به سایر نقاط جلوگیری شود. ضخامت این درب ها باید حداقل 52 میلی متر باشد و از دو لایه ورق 1.5 میلی میان لایه ها استفاده شود.
فرقی نمی کند که شما از کدام درب ضد سرقت استفاده می کنید بلکه استفاده از یراق آلات برای هر کدام از آن ها ویژه خواهد بود و بر اساس جنس درب است. دستگیره های ضد حریق برای درب های فلزی در دو مدل اهرمی و فشاری تولید می شوند. دستگیره های فشار از عملکرد بهتری برخوردار هستند.

هنگام خرید درب ضد حریق شیشه‌ ای باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان طور که گفتیم درب ضد حریق شیشه‌ ای محبوبیت زیادی نزد مردم دارد. اما برای اینکه خرید موفقی داشتید باید یک سری نکات را هنگام خرید این درب‌ها در نظر بگیرید. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند که بتوانید درب‌هایی متناسب با نیاز خود خریداری نمایید.

  • درب‌های ضد حریق انواع گوناگونی دارند و با کیفیت‌های مختلفی ساخته می‌شوند. لذا شما باید ابتدا کیفیت ساخت درب را بررسی کرده و اطلاعات کافی درباره میزان و مدت زمان مقاومت آن در برابر آتش به دست آورید. پس از بررسی‌های لازم خواهید توانست بهترین و متناسب‌ترین درب شیشه‌ای را برای خرید انتخاب نمایید.
  • درب‌های ضد حریق شیشه‌ ای در دو نوع کشویی و لولایی به بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از این درب‌ها را بررسی کرده و با توجه به سلیقه خود درب مناسب را برای خرید در نظر بگیرید.
  • نوع استفاده از درب ضد حریق شیشه‌ ای، متراژ ساختمان، در نظر گرفتن فضا برای باز و بسته شدن درب، اندازه دهنه درب و … از دیگر مواردی هستند که قبل از خرید این درب‌ها باید مد نظر قرار دهید.
  • این درب‌ها برای هر مکانی مناسب نیستند لذا باید نوع نیاز خود را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید کنید. بهترین مکان‌ها برای نصب درب ضد آتش شیشه‌ای بیمارستان‌ها، مراکز تفریحی، مجتمع‌های مسکونی و تجاری بزرگ و … هستند.
  • درب‌های ضد حریق را باید از مراکز معتبر خریداری کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید درب‌ آتش باکیفیت و متناسب با نیاز خود خریداری کنید.
  • درب ضد حریق شیشه‌ ای باید از شیشه باکیفیت و از جنس ul ساخته شده باشد. این درب‌ها مورد تایید سازمان آتش نشانی هستند و مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند.
درب ضد حریق شیشه ای

جمع بندی

در این مقاله نکات مورد نیاز برای خرید درب ضد حریق مورد بررسی قرار دادیم. این درب‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش سوزی دارند و از جنس شیشه ساخته شده‌اند. اکثر افراد به دلیل زیبایی و نمای خاص درب‌های ضد آتش شیشه‌ای را برای خرید انتخاب می‌کنند. همچنین با نصب این درب‌ها می‌توانید دید کاملی نسبت به دو طرف درب داشته باشید و بهترین راه را برای فرار انتخاب نمایید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد. چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره تجهیزاتی همچون بوستر پمپ آتش نشانی و تجهیزات استخر دارید کافی است به فروشگاه تاسیسات پارسا مراجعه نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی چیست ؟ جعبه آتش نشانی که فایر باکس نامیده می شود از مهم ترین تجهیزات ...
مدیر سایت
18 تیر 1401
مشکلات فیلتر استخر

آشنایی با مشکلات فیلتر استخر و راه حل های آن

آشنایی با مشکلات فیلتر استخر و راه حل های آن عدم توجه به مشکلات فیلتر استخر می تواند ...
نازنین فشندی
23 آذر 1401
سیستم‌های اعلام حریق

معرفی انواع سیستم‌های اعلام حریق و قابلیت های آنها

سیستم‌های اعلام حریق جزو تجهیزات مدرن و منحصر به فردی هستند که برای کمک به مهار آتش ...
مدیر سایت
14 تیر 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader